מתחילים לשתף פעולה? ח"כים בקואליציה ובאופוזיציה קוראים לבטל את כנס האפרטהייד

בין הצעקות והגינויים ששלטו היום בוועדה המסדרת, נושא אחד שעלה לדיון הביא לאיחוד מפתיע בין האופוזיציה לקואליציה. מחר צפוי להתקיים בכנסת כנס שמאל קיצוני בנושא האפרטהייד. סטרוק פנתה למירב בן ארי בבקשה לעזרה. בן ארי: "אני לא אסכים שיקראו לישראל מדינת אפרטהייד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 13:34 יא בתמוז התשפא

מתחילים לשתף פעולה? ח"כים בקואליציה ובאופוזיציה קוראים לבטל את כנס האפרטהייד
בן ארי, שיתוף פעולה עם אורית סטרוק, צילום: רענן כהן

האופוזיציה החדשה נאבקת בכל הכח בקואליציית השינוי. גם היום הוועדה המסדרת התמלאה בצעקות וגינויים מכוערים. אלא שבין ויכוח אידיאולוגי לקללות נמוכות, לרגע אחד הקואליציה והאופוזיציה שחלוקות אפילו בתיקון לחוק איחוד משפחות הצליחו למצוא נושא בו ישנה הסכמה למאבק משותף.

במהלך הדיון בוועדה המסדרת פנתה ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית אל ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד. סטרוק אמרה כי: "זה מזעזע שיש פה בתוך הכנסת כנס של שונאי ישראל, בואו נתכנס ונדרוש מיו"ר הכנסת לבטל את הכנס. לך יש גם קשרים אצל יו"ר הכנסת, בואי נבטל יחד את הכנס מהיום למחר. מירב ענתה לסטרוק כי: אני אומרת שאת מדברת על נושא מאוד חשוב לזהות היהודית, בסוף הדיון נצא ונחליט יחד מה עושים. בוודאי שאני לא אסכים שיקראו למדינת ישראל מדינת אפרטהייד. ‏יחד נבטל את כנס האפרטהייד בכנסת.

הדברים נאמרו על הכנס "בין כיבוש לאפרטהייד" אותו יזמו ארגוני שמאל קיצוני יקיימו יחד עם ח"כ מוסי רז מהקואליציה וח"כ עאידה תומא-סלימן מהרשימה הערבית המשותפת, הכנס שצפוי להתקיים מחר יכול להתבטל אם יחליט יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי לבטלו, כעט נראה כי גם בקואליציה יש מי שיתן יד למאבק בכנס הקיצוני.

יו"ר הכנסת היוצא ח"כ יולי אדלשטיין התייחס לקיום הכנס בכנסת ישראל ותקף את ממשלת בנט: "כשהממשלה מתבססת על תומכי טרור בממשלה, אין מה להתפלא שהכנסת משמשת אכסניה למפגן של שנאת ישראל והפצת רעל. אני גאה שכיו"ר הכנסת טרפדתי כנסים דומים. דמוקרטיה – כן. תמיכה בטרור – לא בכנסת!".