התחיל קרב הסכינים בימין: בליכוד מצאו אשם חדש

חברי הכנסת בימין מתחילים את יומם הראשון באופוזיציה, בדרך לתפקיד החדש, בגוש הימין כבר החלו ההאשמות. ביטן: "הציונות הדתית היא שהפילה את הליכוד". נתניהו מנסה לאחד וזימן את בלוק הימין לפגישה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/21 10:27 ד בתמוז התשפא

התחיל קרב הסכינים בימין: בליכוד מצאו אשם חדש
נתניהו וראשי המפלגות החרדיות, צילום: ללא

לצד יום החג של הקואליציה החדשה, בגוש הימין נפרדים מהשלטון. אחרי שנים ארוכות בהנהגה, בליכוד חוזרים לספסלי האופוזיציה, היום (ב') יפרדו השרים ממשרדיהם והכישלון בהרכבת ממשלה מביא לתקיפות בתוך האופוזיציה החדשה. נתניהו מיהר לקבוע פגישה של חברי הגוש.

הבוקר התראיין חבר הכנסת דוד ביטן לקלמן ליברמן והתייחס לאיבוד השלטון לממשלת בנט-לפיד, ואמר: "סמוטריץ׳ קיבל מהליכוד 5 מנדטים והיה צריך לתת לנו להקים ממשלת 59. ביקשנו שיחכה בסבלנות ונצרף עוד שניים בהמשך. רצינו שעבאס יצא החוצה בזמן ההצבעה. הציונות הדתית היא שהפילה את הליכוד". 

ביטן התייחס גם ליום שאחרי, הקולות לפריימריז בליכוד והמאבק בממשלה החדשה: "הסיכוי היחידי להפיל את הממשלה הזו אם נהיה מאוחדים. זה לא הזמן לפריימריז, אלא למלחמה מול הממשלה הזו". על סירוב נתניהו לטקס חילופין במשרד רה"מ אמר ביטן: "הוא הולך לעשות חפיפה. את זה אני לא מבין, תעשה את הטקס - אין לו משמעות".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מבין את המצב הנפיץ ומיהר לקבוע פגישות של חברי האופוזיציה למעט חברי הכנסת מהרשימה המשותפת. בהודעה מטעם ראש הממשלה היוצא נכתב: "בשעה 14:30 תתקיים ישיבה של ראשי סיעות המחנה הלאומי ובשעה 15:00 יתכנסו כלל חברי הכנסת של המחנה הלאומי לישיבה מיוחדת באולם ירושלים בכנסת. בפתח הישיבה יושב ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו ייתן הצהרה לתקשורת". 


נאומו של נתניהו אתמול בכנסת

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן