ההסכם הסופי בין יש עתיד למרצ: תחבורה ציבורית בשבת ונישואים חד מיניים

לקראת הסכם סופי שיפורסם מחר, לפיד והורוביץ הגיע כבר להסכם סופי, הכפוף תחת ההסכם עם ימינה. בהסכם נדרשו מרצ להתחייב לשמירת שלמות הממשלה ולפעול במשותף לקידום חקיקה בנושאי דת ומדינה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/06/21 19:06 ל בסיון התשפא

ההסכם הסופי בין יש עתיד למרצ: תחבורה ציבורית בשבת ונישואים חד מיניים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום ראשון בשעה 16:00, תושבע ממשלה חדשה בישראל, בה יעמדו בראש ברוטציה, נפתלי בנט ויאיר לפיד. כדי לקיים את הדיון על הקמתה במליאת הכנסת, על גוש השינוי להגיש עד מחר (ו') את ההסכם הקואליציוני הסופי. בינתיים מי שהקדימו להגיע להסכם סופי אלו מפלגות מרצ ויש עתיד, הסכם הכולל דרישות משני הצדדים.

מרצ מתחייבים בהסכם כי, "תפעל לכל אורך חיי הממשלה להבטחת קיומה" כמו כן היא מכירה כי ישנו הסכם מחייב יותר וזה ההסכם בין יש עתיד לימינה. בדרישה של מרצ נכתב בתחילה: "הסיעות השותפות להסכם זה מסכימות לפעול במשותף לקידום חקיקה בנושאי דת ומדינה לגביהן יש הסכמה ציבורית רחבה". וכדי למנוע התערבות חרדית בממשלה הוסכם כי "לא תצורף סיעה נוספת לממשלה ללא הסכמת סיעת מרצ".

דרישה נוספת היא מציאת פתרון לנישואין לחברי הקהילה הגאה: "הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם את זכויות הקהילה הגאה בישראל. בכלל זה פתרון למעמד הזוגי של בני זוג מנועי חיתון, לרבות בני זוג מאותו מין, כך שיוכרו כנשואים". תחום נוסף הוא תחבורה ציבורית בשבת לשם כך הם דורשים "לקדם הצעת חוק לתיקון דיני הרשויות המקומיות - ביטול סמכות שר הפנים לעניין חוקי עזר בדבר פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה".


להורדת הקובץ
ההסכם המלא

https://www.youtube.com/watch?v=BftnHfcOT84