תמיכה מכיוון לא צפוי, ח"כ מרע"מ: "לא ניהלנו מו"מ עם נתניהו"

לקראת השבעת ממשלה משותפת עם רע"מ, בימין תוקפים את בנט על ישיבה עם הערבים. נתניהו שלטענת בנט הכשיר את עבאס, קיבל חיזוק להתנגדותו למהלך מחבר הכנסת סעיד אל-ח'רומי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/21 13:01 כח בסיון התשפא

תמיכה מכיוון לא צפוי, ח"כ מרע"מ: "לא ניהלנו מו"מ עם נתניהו"
חיבוק עם לוין, צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת

ביום ראשון הקרוב מפלגת רע"מ תעשה היסטוריה, ותהיה המפלגה הערבית הראשונה שמצטרפת לממשלה בישראל. כניסת סיעתו של מנסור עבאס הביאה לא מעט ביקורת על ראשי גוש השינוי ובעיקר על ראשי סיעות הימין, נפתלי בנט וגדעון סער. יו"ר ימינה מכשיר את הישיבה עם המפלגה המוסלמית בין היתר על ידי הטענה כי נתניהו הכשיר אותם קודם, אלא שח"כ סעיד אל-ח'רומי מרע"מ מתייצב דווקא לצדו של נתניהו. 

בראיון שהעניק ח"כ סעיד אל-ח'רומי מרע"מ  לעיתון כל אל-ערב אמר על המשא ומתן בדרך להקמת הממשלה כי: "לא ניהלנו שום מו"מ עם נתניהו, מו"מ היה עם ממשלת השינוי בלבד". בהמשך אמר הח"כ הבדואי: "לאנשים בנגב, היו בטוחים לחלוטין שאשמור על האמון ולא אלך לשום הסכם הפוגע בעמנו בנגב, גם אם המחיר הוא שלא תהיה ממשלת שינוי".

דבריו של אל-ח'רומי מחזקים את נתניהו שתוקף את הממשלה שבדרך ואת שיתוף הפעולה עם עבאס. נתניהו אף התעקש כי לא תכנן לתת לרע"מ התחייבויות מרחיקות לכת כמו שנותנים להם בנט ולפיד.

כזכור, אתמול פורסמו התנאים של מפלגת רע"מ לכניסה לממשלת בנט-לפיד. התנאים שעוררו את זעמם של רבים בימין כוללים: 500 מיליון שקל שיוקצו למנסור עבאס, בהם יוכל להשתמש לצרכיו הפוליטיים ועוד שלל הבטחות בנוגע לבנייה הלא חוקית שרווחת במגזר הערבי ובנגב. יו"ר מפלגת הציונות הדתית תקף בחריפות את ההסכמים הקואליציוניים וכתב: אחרי השקרים וההכחשות, ככה נראית מכירת חיסול של הציונות. לא פחות."


מנסור עבאס בכנסת.