בדרך לאופוזיציה | בליכוד נערכים לאפשרות לקיים פריימריז

במפלגה הגדולה החלו להשלים עם היציאה מהשלטון, וכן מפיטורים של יועצים ועוזרים של השרים. בעקבות המצב נשקלה אתמול שוב האפשרות לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד, ועוד מבלי שנתניהו עצמו יוכל להתמודד

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/06/21 07:42 כח בסיון התשפא

בדרך לאופוזיציה | בליכוד נערכים לאפשרות לקיים פריימריז
מתערער שלטונו גם בבית. נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לקראת השבעת הממשלה אמש (ב') פרסמו יש עתיד וימינה את ההסכם הקואליציוני ביניהם, המהווה צעד נוסף לכך שממשלת השינוי קרובה לקום. בעקבות המצב, במפלגת הליכוד מבינים כי דרכם לאופוזיציה הופכת כנראה לבטוחה, ושוקלים את הצעדים הבאים. נושא הפריימריז עלה מספר פעמים בימים האחרונים, ולבחון האם בנימין נתניהו צריך להמשיך לעמוד בראשות המפלגה, הצעה שנדחתה מספר פעמים על ידי האחרון.

עם פרסום ההסכמים הקואליציוניים, עלתה האפשרות פעם נוספת לקיים פריימריז ובנוסף מבלי שנתניהו יוכל להתמודד על ראשות המפלגה. בליכוד מפנימים כי אלמלא נתניהו לא היה עומד בראש, הייתה קמה לה ממשלת ימין רחבה יחד עם מפלגות הימין שהן חלק ממשלת השינוי. "נפנה מיד לבנט, לסער ולליברמן ונקרא להם להקים את ממשלת ימין על מלא. זה יהיה המבחן האמיתי עבורם, הם הרי טענו כי המכשול היחיד הוא בנימין נתניהו", נטען על ידי גורמים בליכוד למעריב.

במסגרת חשיפת ההסכמים הקואליציוניים נחשפו גם ניסיונות חקיקה של ימינה ויש עתיד חוקים פרסונליים נגד נתניהו. אחד החוקים הוא חובת צינון של 4 שנים עבור אדם שכיהן כראש ממשלה יותר מ-8 שנים רצופות, מציאות הנכונה רק על נתניהו. בליכוד תקפו: "בנט הופך את ישראל לדיקטטורה חשוכה - צפון קוריאה פינת איראן. ראש הממשלה נתניהו נלחם באיראן, ובנט מביא חוק מאיראן. החוק הזה יוציא את ישראל מחברת הדמוקרטיות הנאורות ויכניס אותה למשטרי הרודנות החשוכים ביותר". 

בימינה הגיבו לפרסום החוקים והשיבו: "אין, לא הייתה ולא תהיה הסכמה בעניין מניעת ריצה לכנסת.
מדובר בהצעה שעלתה, לא סוכמה והיא גם לא תהיה.הדבר היחידי שהיה והוסכם הוא הגבלת כהונת רה"מ ל-8 שנים או 2 קדנציות. באשר לשאר הפרסום בחדשות 12 - ההסכמים הקואליציוניים טרם נחתמו ועוברים בשעות אלו ממש שינויים ותיקונים. חלק מהדברים שהובאו לא מדויקים, וחלקם רלוונטיים לטיוטות קודמות. ההסכמים יפורסמו בשקיפות מלאה לציבור ברגע שיסוכם תוכנם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן