לוין הודיע שעלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה: "מועד ההשבעה יימסר בהמשך"

יו"ר הכנסת מסר לחברי המליאה כי יאיר לפיד הודיע לנשיא המדינה ולו כי הצליח להקים ממשלה, כאשר מועד ההשבעה ייקבע בשבוע הקרוב, ככל הנראה כדי למשוך זמן ולנסות לערער על חברי הקואליציה הנרקמת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/06/21 16:36 כז בסיון התשפא

לוין הודיע שעלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה: "מועד ההשבעה יימסר בהמשך"
יו"ר הכנסת לוין, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהתאם להערכות, יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע היום (ב') לחברי הכנסת במליאה כי עלה בידו של יאיר לפיד להרכיב ממשלה, ומסר כי התאריך בו תושבע הממשלה יימסר בשבעת הימים הקרובים. המניע לעמימות בנוגע לתאריך הוא המשך הניסיונות של הליכוד לערער על הקמת הממשלה.

"אבקש להודיעכם כי בהתאם להוראת סעיף 13ב' לחוק יסוד: הממשלה, חבר הכנסת יאיר לפיד הודיע לנשיא המדינה ולי כי עלה בידו להרכיב ממשלת חילופין", אמר יו"ר הכנסת לוין, והוסיף: "בהתאם להוראת החוק, תקבע ישיבה של הכנסת לצורך כינון הממשלה בתוך 7 ימים, כלומר עד יום ד' הבא, הודעה בדבר מועד ישיבת הכנסת לצורך כינון הממשלה ה-36, תימסר לחברי הכנסת בהמשך". 

אתמול ישבו ראשי 8 הסיעות המרכיבות את הממשלה לפגישה ראשונה. "ישבנו אתמול כל ראשי מפלגות השינוי. ראיתי את הנחישות שלהם. הממשלה הזו תקום. הממשלה הזו תהיה טובה, הממשלה הזו תחזיק מעמד. כי היא מבוססת על הדברים הנכונים: על יחסי אמון, על הגינות, על רצון טוב".

לפיד אמר היום כי ההסכמים הקואליציוניים טרם נחתמו. "לא חתמנו עליהם עדיין. החוק מחייב אותנו לפרסם אותם 24 שעות לפני השבעת הממשלה, וכך נעשה".