נתפסו בשקר? התיעוד שמסבך את יו"ר ימינה

בדרכו לראשות הממשלה מעורר בנט לא מעט סערות. הבוקר פורסם ראיון של היועץ של בנט שהשווה אותו לאריאל שרון. בימינה מיהרו להתנער מג'ורג' בירנבאום לשעבר אלא שתיעוד מהיום מסבך את המפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 19:34 כז בסיון התשפא

נתפסו בשקר? התיעוד שמסבך את יו"ר ימינה
בנט ושקד אמרו דבר אחד ועשו דבר אחר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

בעוד ימים ספורים צפוי יו"ר ימינה לעשות היסטוריה ולהיכנס למשרד ראש הממשלה במקומו של בנימין נתניהו כשבאמתחתו רק שישה מנדטים. ראש הממשלה הנוכחי לא מוותר בקלות על התפקיד ופרסם היום (ב') סרטון שסיבך את בנט. בסרטון אומר ג'ורג' בירנבאום, יועצו לשעבר של בנט כי המהלכים של בנט דומים למהלכים של אריאל שרון לקראת ההתנתקות.

במפלגת ימינה מיהרו להתנער מאמירתו של היועץ ופרסמו כי: "הדברים של בירנבאום בראיון נאמרו על דעת עצמו ובשמו בלבד. הוא כבר לא מייעץ לנו. ערכיו של בנט נשארו ויישארו כפי שהיו". אלא שתמונה שצולמה רק היום במסדרונות הכנסת מסבכת את המפלגה שנתפסה בשקר.

שקד ובירנבאום בכנסת

שקד ובירנבאום בכנסתצילום: אריאל כהנא

בתמונה שפרסם אריאל כהנא נראים ח"כ איילת שקד מימינה כשלצידה לא אחר מהיועץ בירנבאום בזמן שהשניים מנהלים שיחה באנגלית. יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף את ימינה וכתב: "הטענה שבירנבאום (שאמר שבנט עובר תהליך דומה לזה שעבר אריאל שרון ויחתור לתהליך מדיני) כבר לא מייעץ לימינה פשוט לא הייתה טענה "ליבתית"... זה עצוב ומפחיד".

ימינה בתגובה לפרסום התמונה הכחישו את הטענה כי בירנבאום עוד מייעץ למפלגה ואמרו כי: "בירנבאום בארץ וקפץ לבנט לכמה דקות". בסרטון בו בירנבאום מדבר על בנט ופורסם הבוקר אמר היועץ לשעבר על בנט כי: "מנהיגות אמיתית משמעה להתאים ואפילו להתפתח בכל הנוגע לדעות שלך. תזכור שאריאל שרון התנגד נחרצות לפתרון שתי המדינות עד שהוא הכריז כי הוא בעד, לאחר שתוכנית השלום החדשה של הנשיא בוש נחנכה בשנת 2003. אני חושב שנפתלי בנט בעמדה עכשיו בה הוא יכול להיות ראש הממשלה והוא יבין שהעמדות שלו יצטרכו אולי להתפתח מעט".