יש דיל | ימינה ויש עתיד סיכמו על מחליף להרצוג

אחרי שבוז'י הרצוג נבחר לנשיאות ברוב חסר תקדים, התפנה התפקיד הנחשק יו"ר הסוכנות היהודית. בממשלה העתידית כבר סיכמו כי יתמכו בח"כ אלעזר שטרן כמחליף. מי עוד צפוי להרוויח מהמהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/21 14:06 כו בסיון התשפא

יש דיל | ימינה ויש עתיד סיכמו על מחליף להרצוג
אלעזר שטרן., צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בשבוע שעבר בחרה הכנסת את הנשיא ה-11 של מדינת ישראל יצחק הרצוג, בוז'י שנבחר ברוב חסר תקדים של 82 חברי כנסת וייכנס בקרוב לתפקיד מפנה מקום באחד מהתפקידים הציבוריים הנחשקים ביותר, יו"ר הסוכנות היהודית.  

בהסכמים הקואליציונים שחתמו מפלגות יש עתיד וימינה בדרך לממשלה המשותפת הסכימו המפלגות כי ח״כ אלעזר שטרן ממפלגת יש עתיד יהיה המועמד מטעם הממשלה לתפקיד יו״ר הסוכנות היהודית עם מינויו יצחק הרצוג לנשיא מדינת ישראל.

לתפקיד שכולל משכורת של נאה של 52 אלף שקל בחודש וכולל הרבה נסיעות לחו"ל ומפגשים מכובדים ברחבי העולם, נבחר יו"ר בכל ארבע שנים. אמנם הנושא לא דובר באופן רשמי אך חברי הכנסת שהצביעו להרצוג בבחירות לנשיאות ידעו כולם כי אם יכנס הרצוג לבית הנשיא יתפנה התפקיד הנחשק אותו ממלאים לא פעם פוליטיקאים בעבר ובהווה.

מי שעוד צפוי להרוויח מכניסתו של יאיר שטרן לתפקיד היא טניה מזרסקי סגנית ראש עיריית כרמיאל, מספר 18 ברשימת יש עתיד לכנסת שתיכנס במקומו של שטרן במידה ויבחר לתפקיד.

שטרן הוא לא המועמד היחיד, אל התפקיד לוטשים עיניים גם דני דנון, עמוס ידלין, נחמן שי, מייקל אורן, יובל שטייניץ ודני דיין. לאור ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות נראה כי למתמודדים מגוש השמאל סיכויים גבוהים יותר להיבחר בין היתר משום שהוועדה הבוחרת מתייעצת לפני עם ראש הממשלה, מה שמגביר את הסיכויים של האלוף במיל' ח"כ אלעזר שטרן להיבחר לתפקיד. 


ארכיון כיפה.