הסתיימה פגישת סיעת ימינה | בתחילת השבוע: אורבך יודיע על כוונותיו

חברי סיעת ימינה ללא עמיחי שיקלי, התכנסו בביתו של נפתלי בנט ברעננה, זאת על רקע ניסיונות הליכוד למנוע את הקמת ממשלת השינוי. בכניסה לפגישה אמר אביר קארה: "אף אחד לא יצליח לשבור אותנו, להיפך - אולי אנחנו נצליח לצרף כמה אנשים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/06/21 11:55 כד בסיון התשפא

הסתיימה פגישת סיעת ימינה | בתחילת השבוע: אורבך יודיע על כוונותיו
אורבך מגיע לביתו של בנט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ברקע הניסיוניות של מפלגת הליכוד למנוע את הקמת ממשלת השינוי עליה הכריז יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ברביעי בלילה יחד עם שותפו יו"ר ימינה נפתלי בנט, התכנסו היום (ו') חברי הסיעה לפגישה בת שעתיים בביתו של בנט ברעננה. מי שנעדר היה חבר הכנסת המורד, עמיחי שיקלי, שלא מסכים עם הדרך בה בחרה ימינה. 

מחוץ לביתו של בנט נערכו הפגנות סוערות של מתנגדיו ותומכיו והמשטרה נאלצה לחצוץ בין המחנות. ח"כ אביר קארה נשאל בכניסה לפגישה האם גוש השינוי יגיע למצב של התפרקות, והשיב: "מה פתאום, עם ישראל מאוחד וחזק. בשני הצדדים יש אנשים שאוהבים את עם ישראל, זה מה שקורה פה. כולם צריכים להתחבק. אף אחד לא יצליח לשבור אותנו, להיפך - אולי אנחנו נצליח לצרף כמה אנשים, כל עם ישראל צריך להצטרף לממשלה הזו". 

מפגינים נגד ממשלת השינוי מחוץ לביתו של בנט

מפגינים נגד ממשלת השינוי מחוץ לביתו של בנטצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר הפגישה שהיתה טובה לדבריו, התייחס קארה למהלכיו של חברו לסיעה, עמיחי שיקלי. "אולי נצליח להביא אותו. הוא עוד אצבע ימנית חזקה שיכולה לתת לנו כוח ומשקל, ושיהיה בצד שמשפיע". על ההתנגדות של שיקלי לממשלה, אמר: "זה בסדר, יעבור לו".

אתמול בבוקר החליט חבר הכנסת ימינה, ניר אורבך, למשוך את חתימתו מהמסמך להחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין במיקי לוי מיש עתיד והביא לכאוס במערכת הפוליטית שהוביל את הרשימה המשותפת לחתום על המסמך במקומו. לאחר הפגישה אורבך נשאר עמום ולא פרט את כוונותיו: "תמיד הפגישות מוצלחות". לאחר פגישה שערך אתמול עם בנט, אמר: "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל כדי שזה יצליח. בחדשות 12 דווח כי אורבך יודיע על החלטתו הסופית בתחילת שבוע הבא.

מפגינים בעד ממשלת השינוי מחוץ לביתו של בנט

מפגינים בעד ממשלת השינוי מחוץ לביתו של בנטצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במקביל לפגישה של חברי ימינה ברעננה, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', תקף את בנט שהיה שותפו לדרך ועבר לשתף פעולה עם מחנה השינוי. "אז נכון, שבוע מאד לא פשוט עבר על כולנו, שבוע כואב בו ראינו את מי שחשבנו כשותפים לדרך, מפנים עורף והולכים להקים ממשלה רעה שנשענת על תומכי טרור אנטי ציונים".

סמוטריץ' קרא היום לאנשי המחנה הלאומי לא להתייאש. "אנחנו לא מתייאשים, יש לנו דרך גדולה וערכים גדולים שאנחנו מאמינים בהם. נמשיך לעשות הכל כדי למנוע את הממשלה הרעה הזו, וזה עדיין אפשרי".