הרב אבינר: "משמח שיש ראש ממשלה עם כיפה"

בזמן שרבים בציונות הדתית מותחים ביקורת חריפה על יו"ר ימינה שחבר סופית לממשלה יחד עם גוש השינוי, בנט קיבל תמיכה מהרב אבינר שמיהר להבהיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/21 12:05 כג בסיון התשפא

הרב אבינר: "משמח שיש ראש ממשלה עם כיפה"
הרב שלמה אבינר, צילום: פלאש 90

אתמול בלילה חייג יאיר לפיד לנשיא והודיע כי עלה בידיו להקים ממשלה, מי שישב ליד לפיד הוא כנראה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל, נפתלי בנט. רבים בציונות הדתית מתחו ביקורת על בנט בעקבות חבירתו ללפיד. אבל בנט קיבל היום תמיכה מפתיעה מאחד הרבנים הבולטים במגזר הדתי לאומי.

הרב שלמה אבינר פרסם היום הודעה מפתיעה בה שמח על כניסתו הצפויה של בנט לתפקיד. בהודעה כתב: "הממשלה החדשה אינה המיטבית. אבל אינינו נמצאים בשמים, אלא בארץ שיש בה סיבוכים. משמח מאוד שלרה"מ יש כיפה, דבר היאה מאוד למדינה יהודית, אך כמובן לא די בכך. יש לשמוח על מה שיש, ויש לעמול לתקן את מה שאין".

אחרי הביקורת הרבה שעורר הציוץ בו נראה כי תמך בבנט, הרב אבינר מיהר להבהיר את דבריו וכתב: "הרב אמר שהממשלה החדשה העומדת על הפרק זה לא נורא? חס וחלילה, כתבתי עשרות פעמים שזה נורא. רק כתבתי שאם זה יקרה, זו לא סיבה להתייאש, אלא יש להיאבק נגד ממשלה רעה זו, בכל האמצעים הלגיטימיים ובמסירות נפש למען עמנו. אכן אם אבא מת, אין זה סוף העולם, אבל ודאי יש לעשות הכל כדי להצילו". 

הרב אבינר התייחס גם למחאות נגד הממשלה המסתמנת ואמר: "אין לנו להסתכל אחורה אלא קדימה. אשרינו שיש לנו מדינה. יש להודות לד' יומם ולילה." כזכור, ישנם רבנים שבניגוד לרב אבינר בחרו למחות על המהלך. בראשם הרב חיים דרוקמן שאף הגיע בעבר למאהל מחאה מול ביתו של ח"כ ניר אורבך מימינה.

הרב דרוקמן אף אמר בתחילת השבוע על הממשלה המסתמנת: "עם קדוש, עדיין לא מאוחר. יש אפשרות לשנות את המציאות שאמורה להיות לא טובה. כל מי שיכול לפעול למען השינוי, יבורך. כמובן לפעול בדרכים מתאימות. אבל חייבים לפעול! ובפירוש, הדברים ניתנים לשינוי. זה לא מאוחר מדי". 


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן