לא מוותר: נתניהו זימן את ראשי גוש הימין לפגישה דחופה

אחרי לילה פוליטי דרמטי במיוחד, נתניהו שמע את לפיד אומר לנשיא המדינה: "עלה בידי". כבר הבוקר זומנו לבית ראש הממשלה בבלפור ראשי המפלגות החרדיות, הציונות הדתית ובכירי הליכוד לפגישה דחופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/21 11:53 כג בסיון התשפא

לא מוותר: נתניהו זימן את ראשי גוש הימין לפגישה דחופה
נתניהו. , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

אחרי 12 שנה כראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו קרוב מתמיד לעזוב את הבית ברחוב בלפור בירושלים, זאת בעקבות הודעתו של יאיר לפיד לנשיא ריבלין כי עלה בידיו להקים ממשלה. למרות חילוקי הדעות בגוש השינוי והקשיים בהם הם נתקלים עם סירובו של חבר הכנסת ניר אורבך לתמוך ביו"ר כנסת מטעמם, נתניהו לא לוקח סיכון וזימן הבוקר (ה') מספר בכירים לפגישה דחופה.

ראשי גוש הימין - יעקב ליצמן, משה גפני, אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' זומנו לפגישה שהוגדרה דחופה בבית ראש הממשלה בבלפור, בנוסף זומנו גם ראשי מועצת יש"ע. גם יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר ויו"ר הכנסת יריב לוין, שבגוש השינוי פועלים להחליפו בקרוב זומנו לפגישה. מטרת הפגישה היא ככל הנראה הניסיון למנוע במאמצים האחרונים את ממשלת השינוי ולתכנן את אסטרטגיית המחאה הציבורית נגד הממשלה המסתמנת.

במקביל, לא עוצרות המחאות בימין נגד הממשלה המסתמנת. היום מתוכננת הפגנה ב"מאהל הכתום" מול ביתה של חברת הכנסת איילת שקד מימינה. מארגני ההפגנה אמרו כי, "ציבור שלם יחזק את חבר הכנסת ניר אורבך לעמוד איתן בהבטחות הבחירות שלו ולא להתקפל אל מול הלחצים האדירים של אדריכלי ממשלת השמאל ותומכי הטרור".

בליכוד מהדקים את הקשרים עם תושבי יהודה ושומרון, כזכור, מוקדם יותר השבוע ביקרו בכירים בליכוד ביו"ש, כאשר מספר שרים השתתפו בטקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בבית אל. בטקס נכחו מיקי זוהר, יריב לוין, אופיר אקוניס גילה גמליאל ויולי אדלשטיין.


(יאיר לפיד מודיע לנשיא: "עלה בידי")