הרצוג עקץ: "מקווה שאוכל לעבוד עם כל ראש ממשלה". נתניהו: "בוא לא ניכנס לזה"

רגע אחרי הזכייה המרגשת, הרצוג ונתניהו נעמדו מול המצלמות וברכו זה את זה. אחרי הברכה הרצוג עקץ את הקולגה הוותיק, נתניהו צחק ואמר: "יש לנו עוד כמה דברים לעשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/21 13:54 כב בסיון התשפא

הרצוג עקץ: "מקווה שאוכל לעבוד עם כל ראש ממשלה". נתניהו: "בוא לא ניכנס לזה"
נתניהו והרצוג, צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יש נשיא חדש למדינת ישראל, בוז'י הרצוג בנו של הנשיא השישי ניצח את מרים פרץ ויכהן בתפקיד הממלכתי. רגע אחרי הזכייה התייצב הזוכה המאושר על יד ראש הממשלה בנימין נתניהו לברכה המסורתית. אלא שלצד הברכה הרשמית הקולגות שחלקו לא מעט שנים בכנסת עקצו זה את זה בחיוך.

בברכתו אמר נתניהו להרצוג: "אני רוצה לברך את יצחק הרצוג על היבחרו, הוא ממשיך מסורת משפחתית מפוארת. אביך ייצג את ישראל בצורה מעוררת כבוד והערצה בעולם ובישראל ואני בטוח שתמשיך בדרך זו. בהצלחה בשמי, בשם ממשלת ישראל ובשם כל אזרחי ישראל. אני מברך גם את מרים פרץ, היו זכינו בשני מתמודדים ראויים".

הנשיא הנבחר הרצוג הודה לראש הממשלה והוסיף הערה קטנה בחיוך: "אני בטוח שיהיה טוב עם כל ממשלה ועם כל ראש ממשלה". ורמז על ההיתכנות הגבוהה כי בעקבות ממשלת לפיד-בנט נתניהו יפסיק לכהן כראש ממשלה אחרי שנים ארוכות בתפקד.

נתניהו השיב בהומור: "בוא לא ניכנס לזה עכשיו". והרצוג חתם את הנושא: "אנחנו מכירים את המערכת אפשר גם אפשר אהבה אחווה שלום ורעות כמו שאתם רואים". נתניהו סיים את הברכות ואמר: "הרבה ברכות, תודה לכם, ועכשיו יש לנו עוד הרבה דברים לעשות".

כזכור, נתניהו והרצוג חפפו לא מעט שנים בכנסת והתמודדו ראש בראש בבחירות 2015, לצד המחלוקות הפוליטיות בין הרצוג לנתניהו יש יחסים מצוינים, השניים אף ניהלו בעבר מגעים לכניסת המחנה הציוני לממשלה בראשות נתניהו.