נתניהו:"עוד יש סיכוי שהמחנה הציוני יצטרף לקואליציה"

שתי ציפורים במכה אחת? נתניהו הודיע כי הוא לא מתכנן לוותר על המחנה הציוני, ואמר כי חברי המפלגה עשויים לקבל את התיקים הפנויים שישארו לאחר המו"מ עם ישראל ביתנו

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/05/16 11:18 יד באייר התשעו

נתניהו:"עוד יש סיכוי שהמחנה הציוני יצטרף לקואליציה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (א') בישיבת שרי הליכוד כי אינו מתכוון לחלק את התיקים הפנויים, ובהם תיק החוץ. "קודם נעביר את האיחוד עם ישראל ביתנו ואחר כך נטפל בזה. אני מעונין להשאיר את התיקים כי אני חושב שיש עוד סיכוי לצרף את המחנה הציוני", אמר נתניהו.

בתוך כך, הממשלה התכנסה לישיבתה השבועית על רקע התפטרותו של שר הביטחון משה יעלון ומינויו הצפוי של אביגדור ליברמן למחליפו. במהלך הישיבה, תדון הממשלה בכמה נושאים, ובהם מינוי דני דיין לקונסול בניו יורק ותיקון מתווה הגז. במקביל, יימשכו המגעים הקואליציוניים להצטרפות מפלגת "ישראל ביתנו" לממשלה.

הדרישות שהעלה ליברמן במהלך המשא ומתן בשבוע שעבר התקבלו באופן חלקי, כשנושא עונש המוות למחבלים "רוכך" והומר בתיקון בצו בתי הדין הצבאיים, שיקל על שופטים צבאיים להטיל עונש מוות. כמו כן, גורמים פוליטיים מסרו כי ליברמן ויתר על דרישותיו בענייני דת ומדינה, ובראשן ברית הזוגיות. במקום זאת, הוסכם על הקמת ועדה בה ישבו נציגים מהקואליציה שידונו בנושאי דת ומדינה.

כזכור, בשבוע שעבר חלה סערה פוליטית, לאחר שהרצוג הכריז כי לא ינהל מו"מ במקביל לליברמן, לאחר שזה קיבל טלפון מראש הממשלה להצטרף לקואליציה. לאחר פגישה שהתקיימה ביום חמישי, הוסכם כי ליברמן יקבל את תיק הביטחון. בעקבות כך שר הביטחון משה יעלון פרש מתפקידו, וגם חברת הכנסת של ישראל ביתנו, אורלי לוי - אבקסיס.