גורמים ברע"מ: הישגים משמעותיים במסגרת המו"מ

גורמים ברע"מ מספרים על הישגים חסרי תקדים אליהם הגיעו במשא ומתן מול יו"ר יש עתיד ויו"ר ימינה. בין היתר: הפסקת ההליכים נגד בניה בלתי חוקית של בדואים בנגב והכשרת מספר יישובים בדואים בלתי חוקיים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/21 09:28 כא בסיון התשפא

גורמים ברע"מ: הישגים משמעותיים במסגרת המו"מ
מפלגת רע"מ , צילום: פלאש 90

פחות מיומיים לסיום המנדט. קשיים רבים עומדים בפני יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, וממשלת שינוי אותה הוא מנסה להקים: הדרישות השונות של איילת שקד בכדי להצטרף לממשלה, פתרון הסכסוך על תיק החקלאות בין כחול לבן לישראל ביתנו, ובנוסף נושא  מעמד הקהילה הגאה - רע"מ מתנגדת בתוקף לנתינת זכויות לקהילה.

הקמת ממשלת השינוי | הליכוד בניסיון אחרון להפיל את לפיד ובנט

בתוך כך, הפרשן עמית סגל פרסם הבוקר (ג') כי גורמים במפלגת רע"מ מספרים על הישגים משמעותיים אליהם הצליחו להגיע במהלך המו"מ עם יאיר לפיד ונפתלי בנט. 1. הפסקת כל ההליכים כנגד הבניה הבלתי חוקית של בדואים בנגב. 2. ביטול הרשות להסדרת התיישבות הבדואית בנגב. 3. הכשרת מספר יישובים בלתי חוקיים של בדואים ובמקביל הכשרת הבניה הלא חוקית בשאר הישובים. מנגד, גורמים המעורים במו"מ מכחישים את הדיווח ואומרים כי למעט הכשרת שלושה יישובים שקיבלו את אישור של נתניהו בעבר, אין הסכמה לוויתורים.

אתמול דווח ב"כול אל-ערב", שבועון בשפה הערבית היוצא לאור בנצרת, כי מאזן גנאים מרע"מ צפוי שלא לתמוך בממשלה בראשות בנט-לפיד, ולהצביע נגד עמדת יו"ר המפלגה, ח"כ מנסור עבאס. העיתונאי מחמוד מג'אדלה צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי בכירים ברע"מ מסרו לו כי אין מחלוקות פנימיות בנושא התמיכה בממשלת השינוי, "כל החלטה שתתקבל במוסדותינו כל חברי רע"מ מחוייבים לה".

לפיד אמר אתמול כי "עד הקמת הממשלה המיועדת יש עדיין הרבה מאוד מכשולים. אולי זה טוב, כי נצטרך לצלוח אותם ביחד. זה המבחן הראשון שלנו. לראות אם אנחנו יכולים למצוא בימים הקרובים פשרות חכמות, בשביל המטרה הגדולה". 

"אם אתם רוצים לדעת למה אנחנו מוכרחים להחליף את השלטון בישראל. תלכו להקשיב לנאום הזה של נתניהו. זה היה נאום מופקר ומסוכן, של אדם שאיבד את הבלמים. החולשה שלו מחלישה אותנו. בדיוק בגלל זה מוכרחה לקום הממשלה שאנחנו מנסים להקים. ממשלה שבה יושבים יחד אנשי ימין, שמאל ומרכז ואומרים לאזרחי ישראל: אנחנו יודעים לעבוד יחד, אנחנו לא שונאים אחד את השני".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן