מיכאלי: "טבעי בעיניי שיהיו חברות סיעה שתצבענה להרצוג"

יו"ר מפלגת העבודה טרם הודיעה במי המפלגה תתמוך לנשיאות, אך נראה שקידום אישה לתפקיד אינו בוער בה. כמו כן הודיעה כי היא פנתה למפכ"ל לפתוח בחקירה פלילית נגד כל מי שהיו שותפים בהפגנות נגד חברי גוש השינוי

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 31/05/21 16:20 כ בסיון התשפא

מיכאלי: "טבעי בעיניי שיהיו חברות סיעה שתצבענה להרצוג"
מרב מיכאלי, צילום: דוברות "העבודה"

המגעים האחרונים להקמת ממשלת שינוי קרובים לסיום, אך ביום ההצהרות בכנסת מעדיפים להתמקד במתקפות על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בהם גם יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, שתקפה חזרה את נאום נתניהו מאמש. "שמעתי את השם שלי הרבה מאוד פעמים אמש בנאום של נתניהו, נאום של שנאה ושל הסתה נגד כל מי שלא מסכים או מסכימה איתו, לא משנה אם זה מימין או משמאל".

בעקבות כך הודיעה מיכאלי: "פניתי הבוקר למפכ"ל המשטרה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד כל מי שארגנו, הדפיסו, תלו וקראו את הקריאות עם המילים המסוכנות האלה". עוד הוסיפה: "השנאה הזאת היא הסיבה המרכזית שבגללה סירבתי מאז ומעולם לשבת עם נתניהו ובגללה אני כל כך מחויבת להחליף אותו". לאחר המתקפות על נתניהו סיפרה מיכאלי על הבחירה לקחת למפלגתה את תיקי התחבורה, בטחון פנים ותיק התפוצות. "מפלגת העבודה, ויתרה על כל התיקים הנוצצים ולקחה על עצמה את 3 המשברים הקשים ביותר במדינת ישראל ובעם היהודי" אמרה.

"את משרד התחבורה, שהקריטיות של המשבר הזה ידועה לכל אחד ואחת במדינת ישראל. את המשרד לביטחון פנים שהביטחון האישי ושלטון החוק כולנו יודעות ויודעים באיזה משבר הם נמצאים. ותיק תפוצות שהקרע בין העם היושב והיושבת בציון ובין אלה שיושבות ויושבים בתפוצות הולך ומחמיר וגם הקרע עם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית צריך להגיד. בכל אלה מפלגת העבודה תטפל ככל שתקום הממשלה הזאת בכל הכוח ובמסירות מוחלטת" פרטה מיכאלי.

לאחר נאומה פנינו מחדשות כיפה בשאלה, לקראת הבחירות לנשיאות בעוד יומיים,  האם מפלגה שהפמיניזם הוא אחד הדגלים הבולטים שלה לא נכון שתקדם אישה (מרים פרץ) לנשיאות. מיכאלי השיבה: "נקיים על כך דיון. אבל זה גם טבעי בעיניי שיהיו חברות כנסת שתצבענה למי שהיה יו"ר המפלגה הזו. מרים פרץ היא אישה ראויה בעיניי. היא גם אכן אישה, והיותה אישה הוא דבר חשוב אבל הוא לא הדבר היחידי. אנחנו לא מחוקות אף פעם מרכיבים מאישיותנו, לא עמדה פוליטית, לא זהות מגדרית ואתנית, ויש איזונים. אנחנו מאוד שמחות שהיא מתמודדת".