על אף ההצהרות: בנט ולפיד חידשו את המגעים להקמת ממשלה

אחרי לכאורה שלושה שבועות בהם השניים לא קיימו קשר בנושא הרכבת ממשלת השינוי, אמש יו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד קיימו פגישה. כלל חברי ימינה, ובהם איילת שקד, לא ידעו על הפגישה. במקביל גם המגעים של שיריונים בליכוד קרובים לסיום

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 28/05/21 08:03 יז בסיון התשפא

על אף ההצהרות: בנט ולפיד חידשו את המגעים להקמת ממשלה
חזרו לדבר. לפיד ובנט, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

6 ימים בלבד נותרו עד לפקיעת המנדט של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ונראה כי הסיכוי להקמת ממשלה חוזר להיות ממשי. אחרי נתק של פגישות פיזיות בין לפיד לבין יו"ר ימינה, נפתלי בנט, השניים נפגשו לראשונה אחרי שלושה שבועות כדי לדון במשא ומתן להקמת ממשלה. כזכור, במהלך מבצע "שומר החומות" הכריז בנט כי אפשרות לממשלת שינוי ירדה מהפרק, וגם השבוע ביקשו במפלגה להבהיר כי כך הדבר.

חידוש המגעים בין השניים נעשתה ללא ידיעת חברי סיעת ימינה, כולל איילת שקד, מה שיכול לעורר תגובות קשות בתוך המפלגה. במקביל ימינה מנהלת מגעים עם הליכוד על שירונים לכלל חברי ימינה בתוך רשימת הליכוד, על מנת להבטיח את ביטחונם במידה ויצאו לבחירות. על פי דיווחים ההסכם עם הליכוד כמעט נסגר סופית, אך תלוי בחתימת שני הצדדים, ונראה כי בנט עדיין לא ממהר לחתום. נראה כי בנט מעדיף עדיין להישאר ולהסתכן במעמדו כלשון המאזניים מאשר לבחור צד באופן נחרץ.

אמש, קיים בנט גם פגישה עם בני גנץ, וגם השניים דנו באפשרויות של הקמת ממשלת שינוי, בה האחרון הכריז על תמיכה. הפגישה התקיימה  במלון בתל אביב, לאחר אירוע משותף בו נכחו גנץ ובנט, פגישה שבימינה גם לא הכחישו. בתגובה לחדשות 12 ענו: "מדובר בפגישה שגרתית שנקבעה בזמן המבצע והתקיימה כעת". באותו הזמן התקיימה גם פגישה בין יש עתיד לתקווה חדשה כשהצדדים יצאו עם הודעה על התקדמות משמעותית בין הצדדים להקמת ממשלה.

ביש עתיד נראה כי כבר הגיעו להסכמים עם כלל מפלגות גוש השינוי, למעט ימינה ותקווה חדשה. בממשלה המתהווה נראה כי חלוקת התיקים תעשה כך: ח"כ בני גנץ - שר הביטחון, ח"כ חילי טרופר - יישאר במשרד התרבות והספורט, וכן תיק הקליטה ככל הנראה לפנינה תמנו-שטה.  ח"כ אביגדור ליברמן - שר אוצר, ח"כ מרב מיכאלי - תחבורה. וכן תיק ביטחון פנים ועוד תיק קטן ינתנו למפלגת העבודה. בריאות - ח"כ ניצן הורוביץ, הגנת הסביבה - ח"כ תמר זנדברג ותיק שת"פ אזורי - ח"כ עיסאווי פריג'. בתקווה חדשה המשפטים - גדעון סער, חינוך - יפעת שאשא ביטון. ימינה עשויה לקיים רוטציה על תפקיד ראש הממשלה ומשרד החוץ, הפנים - לאיילת שקד, דתות - מתן כהנא.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן