המערכת הפוליטית מגיבה לכתב האישום: "מביכה, חמורה ומקוממת"

חברי הכנסת מגוש הימין הגיבו להחלטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד השר יעקב ליצמן | גפני: "אני מאמין בצדקת דרכו של ליצמן". סמוטריץ: "מבקש לחזק את ידיו של השר". ש"ס: "בטוחים שבשימוע יוסרו החשדות"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 27/05/21 19:29 טז בסיון התשפא

המערכת הפוליטית מגיבה לכתב האישום: "מביכה, חמורה ומקוממת"
צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים- פלילי הודיעה היום (ה') לבאי-כוחו של השר יעקב ליצמן, כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט שוקל את העמדתו לדין פלילי בחשד לעבירות של שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו, ככל שיחפוץ בכך.

בהודעה מטעם היועמ"ש נכתב: "במעשיו, ניצל לכאורה השר ליצמן את מעמדו ואת כוחו השלטוני, כדי לקדם אינטרסים כספיים של ידידו, כשהוא עושה שימוש בכוחו השלטוני בשרירות, משיקולים זרים, ובכך עשה לכאורה מעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני על ההחלטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד השר יעקב ליצמן: "אני מאמין בצדקת דרכו בפעילותו למען הציבור לכלל ולפרט ומקוה ומתפלל שהצדק יצא לאור במהרה".

ח"כ אורי מקלב על החלטת היועמ"ש להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד השר ליצמן: "אנחנו מחזקים את ידי השר ליצמן אשר פעל עשרות שנים למען כלל הציבור ללא כל הבדל ומקווים כי צדקתו תצא לאור".

מקלב וגפני. יסללו את הדרך לגנץ?

מקלב וגפני. צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הודעה מטעם מפלגת שס: "תנועת שס מחזקת את ידיו של השר יעקב ליצמן, שליח ציבור נאמן ומסור, שפועל במשך עשרות שנים במסירות נפש למען הציבור בכל התפקידים שבהם כיהן. דלתו של השר ליצמן ועובדי לשכתו המסורים, פתוחה במשך שנים לכל מבקשי העזרה מכל גווני האוכלוסיה. "

עוד נכתב בהודעה מטעם מפלגת ש"ס: "השר ליצמן טיפל באלפי פניות מבוקר עד לילה, וסייע להצלת חיי אנשים רבים מכל המגזרים. אנו סמוכים ובטוחים שבשימוע יוסרו החשדות שנותרו והשר ליצמן ימשיך לפעול למען כלל הציבור גם בשנים הבאות."

צילום: Flash90

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלצאל סמוטריץ' מגיב להחלטה ותוקף את היועמ"ש: "קראתי את הודעתו של מנדלבליט על כוונתו להעמיד לדין את השר ליצמן בעבירות של הפרת אמונים, והיא מביכה, חמורה ומקוממת.

"ליצמן ידוע כמי שמטפל באלפי פניות ציבור במסירות ומסייע לכל פונה. אישית העברתי דרך לשכתו מאות פניות לאורך השנים ובכולן הוא עשה כל שביכולתו כדי סייע כשמעולם הוא לא שאל ולא ידע את זהות הפונה או השתייכותו. בד"כ מדובר בבעיות בירוקרטיה, סחבת, אטימות, שיקול דעת לקוי, או נפילה בין הכסאות (רעות חולות שהבירוקרטיה הישראלית למרבה הצער מלאה בהן), והוא תמיד ניסה ובהמון פעמים הצליח לפתור בעיות ולסייע, ופעמים רבות להציל חיים ממש " כתב סמוטריץ.

סמוטריץ' תוקף את החלטת היועמ"ש "הניסיון לטעון נורמטיבית שכשנבחר ציבור פונה לפקידים הכפופים לו במטרה לשנות את החלטתם או פעולותיהם כשהוא, כממונה עליהם, סבור שהם טעו, עולה כדי הפרת אמונים ועבירה פלילית הוא הזוי ומקומם. המשך ניסיונות ההפחדה של המערכת המשפטית את נבחרי הציבור וההשתלטות שלהם על תהליכי קבלת ההחלטות"

סמוטריץ

סמוטריץ' תוקףצילום: Yossi Aloni/Flash90

"יש לדחות אותו בשאט נפש. זו אינה הפרת אמונים, זו שמירת אמונים של נבחר הציבור לציבור. אני מבקש לחזק את ידיו של השר ליצמן ולהודות לו בשם אלפי, ואולי עשרות אלפי, מי שנעזרו וממשיכים להיעזר במסירותו למען הציבור לאורך השנים. על רקע התנהלות היועמ"ש לא יהיה מנוס מלהסדיר גם את זה בחקיקה" קבע סמוטריץ'.

"ולא בשולי הדברים, למקרא תיאור העובדות המיוחסות לשר ליצמן בהודעת היועץ, אי אפשר שלא להיזכר בניסיונן של הפרקליטות הבכירות דינה זילבר ואורית קורן להשפיע על תצהירו של דר' חן קוגל לבית הדין לעבודה בעניינה של דר' מאיה פורמן, ניסיון חמור בהרבה להדיח עד ולשבש הליכי משפט במסירת"

"תצהיר כוזב. אז נמנעו בפרקליטות מלחקור או להגיש כתב אישום נגד זילבר וקורן. שוב אנו פוגשים סטנדרט כפול ומקומם בהתנהלותו של מנבלבליט. אני קורא ליועץ להתעשת ולחזור בו מכוונתו לאלתר." סיכם יו"ר הציונות הדתית את דבריו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן