גפני נגד הציונות הדתית: הדיבורים שלהם על ארץ ישראל התבררו כ"עורבא פרח"

יושב ראש רשימת יהדות התורה תוקף בראיון את הציונות הדתית ואומר כי נתניהו העביר את סמוטריץ' ובן גביר את אחוז החסימה. את ראש הממשלה האשים: "לקח מאיתנו קולות בבחירות האחרונות והוריד מאיתנו מנדט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/05/21 09:09 טז בסיון התשפא

גפני נגד הציונות הדתית: הדיבורים שלהם על ארץ ישראל התבררו כ"עורבא פרח"
גפני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר יהדות התורה ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, תקף הבוקר (ה') בראיון את מפלגת הציונות הדתית של ח"כ סמוטריץ וח"כ בן גביר, כמו גם את ראש הממשלה נתניהו, והעריך כי בסופו של דבר לא תקום ממשלת שמאל. גפני אמר כי בכל הקשור לאסון במירון בו נהרגו 45 בני אדם, "רצינו ועדת חקירה ממלכתית שיש לה את כל הסמכויות".

מאיר כהן: עוברים מסרים כל הזמן בין לפיד לבנט | הציונות הדתית: התגלו מי השקרנים

"אנחנו הולכים עם גוש הימין. אנחנו לא מזגזגים, אנחנו לא ימינה ולא הציונות הדתית. לא יקנו אותנו עם כיסא", אמר גפני בראיון לכאן חדשות, והוסיף: "ראש הממשלה נתניהו לקח מאיתנו קולות בבחירות האחרונות והוריד מאיתנו מנדט. הוא העביר את סמוטריץ' ובן גביר את אחוז החסימה והם מונעים ממנו להקים ממשלה. יש שם מריבה בין סמוטריץ' לבנט מי ישלוט בציונות הדתית ולכן כולנו סובלים ולא קמה ממשלה". עוד הוא אמר כי כל הדיבורים של הציונות הדתית על ארץ ישראל התבררו כ"עורבא פרח".

המראיין לוינסון, אמר לגפני "אתה מחויב למועצת גדולי התורה, למה שלא תשאל אותם האם להיכנס לממשלה עם יאיר לפיד במקום להיות באופוזיציה ולהציל מה שאפשר עבור החרדים". גפני השיב: "אני לא אשאל את השאלה הזאת כי אני יודע מה התשובה שיגידו לי, והיא שלילית". על האפשרות לשבת באופוזיציה אמר יו"ר יהדות התורה: "אני רוצה להיות בקואליציה אבל אני לא מפחד מאופוזיציה אבל להערכתי לא תהיה ממשלה, אני לא רואה את בנט עם מרב מיכאלי".

יו"ר הציונות הדתית הגיב לדבריו של גפני ואמר: ""ככלב השב אל קיאו כסיל שב אל איוולתו". מדהים שגם היום, אחרי שעם ישראל התפכח והבין שאסור להקים ממשלה עם תומכי טרור, גפני נשאר עיוור וממשיך לשתף פעולה עם שורפי בתי הכנסיות וזורק בי אש וגופרית על שאני מסרב לכך. קל להוציא את היהודי מהגלות, קשה להוציא את הגלות מהיהודי".

בן גביר וסמוטריץ

בן גביר וסמוטריץ'צילום: פלאש 90

אסון מירון: "רצינו ועדת חקירה ממלכתית שיש לה את כל הסמכויות"

גפני נשאל בראיון על ועדת החקירה לאסון מירון בו נהרגו 45 בני אדם: "שלחתי מכתב לראש הממשלה על ועדת חקירה. למה יו"ר הוועדה המסדרת אלהרר לא הביאה את הצעות החוק שלנו שמדברות על ועדת חקירה ועל חוק דומה שנותן פיצויים למשפחות? רוצים להפוך את זה לעניין של גושים".

"רצינו ועדת חקירה ממלכתית שיש לה את כל הסמכויות. אני חושש שנתניהו מתנגד אבל הוא לא אמר לי. יש עתיד שהגישו את החוק לוועדת חקירה ממלכתית היו צריכים לשוחח איתנו. לא דיברו איתנו בכלל".

השבוע, במהלך דיון בוועדת הכספים אמר ח"כ גלעד קריב: "זה אירוע ממלכתי. המדינה, וזה הבדל גדול מעניין ורסאי, המדינה פטורה בנזיקין בגין רשלנות. זאת אומרת אי אפשר להתעלם מזה בניגוד לאסון ורסאי שם היו חברות ביטוח, וגם זה לקח 15 שנים, אבל הייתה כתובת, הייתה חברת ביטוח לבעלי האולם, יש תהליכים נזיקין", אמר קריב והזדעק: "את מי בדיוק המשפחות המסכנות יכולות לתבוע נזיקין כשפקודת הנזיקין פוטרת את מדינת ישראל מתשלומי ביצועים בגין רשלנות?"

יו"ר ועדת הכספים השיב וצחק: "אני מתנצל שאני אומר שאתה צודק".