גפני לנתניהו: "מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים"

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הודיע הערב לרה"מ נתניהו כי יהדות התורה מתנגדת ליהודים לעלות להר הבית. "אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/21 22:45 יא בסיון התשפא

גפני לנתניהו: "מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים"
גפני ונתניהו, צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הודיע הערב (ש') לראש הממשלה בנימין נתניהו כי מפלגת יהדות התורה מתנגדת לעליית יהודים להר הבית. גם היום, לאחר 19 ימים מאז החלו המהומות בירושלים, הר הבית עדיין סגור ליהודים.

ח"כ בן גביר: תנו לשוטרים בירושלים אישור לפתוח בירי

בפנייתו להמשך סגירת ההר בפני יהודים, כתב גפני לנתניהו: "מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת "ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים", אי העליה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם. אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים!".

ח"כ איתמר בן גביר מסר הערב כי "‏עושה רושם שגפני יודע על הסכם שכולו כניעה והתקפלות של רוה"מ בירושלים. לא נותר עוד הרבה זמן לדעת את התשובה. מחר בשבע בבוקר ההר צריך להיפתח ליהודים - סגירה של ההר פירושה שישראל נכנעה לחמאס".

במטה ארגוני המקדש הגיבו לדבריו של גפני לנתניהו. "אנחנו מזכירים הערב את דברי גדולי ישראל שאסור לאסור עליית יהודים להר הבית בעוד אשר גוים עולים לשם. בנוסף, אנחנו מזכירים את מעלתם של בית הלל, שהקדימו את דברי בית שמאי לדבריהם, ולא ניסו לכוף בכוח את דעתם על רבנים אחרים, המתירים ומעודדים את מצוות העליה להר הבית, ובמיוחד כעת שניטשת מאבק שלטוני על המקום הקדוש".

המשטרה פרסמה הערב, כי במהלך פעילות כוחות מיוחדים אמש, ימ"ס מג"ב ירושלים וימ"ר ירושלים וכוחות נוספים, נעצרו חשודים בתקיפת שוטר אתמול ברחבת הר הבית. בתום חקירה ראשונית שכב נערכה, שוחרר אחד החשודים ואילו החשוד העיקרי מובא לדיון הארכת מעצרו.