שיקלי יוצא להגנת ימינה: "מי שמונעים הקמת ממשלה הם סער וסמוטריץ׳"

חבר הכנסת המתנגד להקמת ממשלת שינוי עומד לצד מפלגתו, ומבהיר שדעתו לא השתנתה בנושא, אך מאשים את יו"ר הציונות הדתית באי הקמת ממשלת ימין. סמוטריץ': "אשמח שתאיר את עיניי על איזה אקליפטוס בדיוק אני תקוע"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 26/05/21 21:07 טו בסיון התשפא

שיקלי יוצא להגנת ימינה: "מי שמונעים הקמת ממשלה הם סער וסמוטריץ׳"
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

סערה בימין: מוקדם יותר היום (ד') יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', יצא במתקפה ישירה נגד ראשי ימינה ומאשים אותם על הקמת ממשלת שמאל. המקרה הפך להתנגשות בין מפלגת ימינה לציונות הדתית, לאחר שגם איילת שקדהוציאה הצהרת תגובה לסמוטריץ'. ח"כ עמיחי שיקלי שמרד בימינה כשקיימה משא ומתן עם גוש השינוי, יוצא הערב לתמיכה דווקא במפלגה שלו ויוצא נגד סמוטריץ'.

"חבריי למחנה הלאומי, עמדתי בנושא ממשלת השינוי ידועה ולא השתנתה" הבהיר בתחילה שיקלי. "בנקודת הזמן הנוכחית ישנה הזדמנות אולי אחרונה להקמת ממשלת ימין מחר בבוקר", הוסיף. אך למרות ההסתייגות שיקלי מסמן את האשמים לטענתו: "למרות ההצהרות המיליטנטיות מכיווני מי שמונעים את הקמתה הם גדעון סער ובצלאל סמוטריץ׳ שכל אחד מהם תקוע על אקליפטוס אחר". לבסוף הטיח בראשי המפלגות: "תתעשתו".

יו"ר הציונות הדתית לא נותר חייב והשיב למתקפתו של שיקלי באותו המטבע: "שלום עמיחי אחי, אשמח שתאיר את עיניי על איזה אקליפטוס בדיוק אני תקוע". סמוטריץ' המשיך לפרוט בפני שיקלי מדוע דווקא הוא הגמיש במשא ומתן, בניגוד לבנט: "שלא כמו יו"ר המפלגה שלך, אני לא דורש שום דרישה לעצמי או למפלגתי. לא דורש רוטציה (למרות שגם לי יש 7 מנדטים...), לא דורש להיות שר ביטחון, וכו'. הודעתי שאתמוך בכל סיכום שאליו יגיעו נתניהו, בנט וסער. מה עוד?".

כאמור, סמוטריץ' האשים מוקדם יותר היום את בנט ואיילת שקט כמי שמשקרים לציבור וטען "אמש שמעתי במפורש מאנשי ימינה שהם בדרך לממשלת שמאל עם ערבים". סמוטריץ' חשף כי קיים פגישה עם ראשי ימינה ואמר: "הבוקר הם אפילו שלחו אלי שליחים והציעו הצעות מרחיקות לכת כדי שאסכים אני להיכנס איתם לממשלת שמאל, אציל אותם מעצמם, ואכשיר להם את השרץ". שקד השיבה לו בהצהרה משלה וטענה: "במהלך פגישה שאני יזמתי, אמרתי לו שמכיוון שהוא טוען שיש לו ח״כים נוספים או מפלגות נוספות שמוכנים להצטרף לממשלת ימין, שיתכבד ויערוב להקמת ממשלה. הוא ברח. סרב להתחייב, ואז יצא כאן בהצהרה שקרית לציבור".