גפני לרב הרפורמי: אתה צודק | צפו

"אני מתנצל שאני אומר שאתה צודק" - כך הגיב ח"כ משה גפני מיהדות התורה לדבריו של ח"כ גלעד קריב מהעבודה בדיון בוועדת הכספים, בנושא: מקדמה לפיצוי לנפגעי האסון בהר מירון

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 25/05/21 17:17 יד בסיון התשפא

גפני לרב הרפורמי: אתה צודק | צפו
ח"כ משה גפני, צילום: צילום מסך, הכנסת

"היה כאן אירוע מדינתי, זה אירוע ממלכתי , של המדינה וזה הבדל גדול מעניין ורסאי." אמר הרב הרפורמי, ח"כ גלעד קריב מהעבודה היום (ג') בדיון בוועדת הכספים בנושא האסון בהר מירון.

"המדינה פטורה בנזיקין בגין רשלנות, זאת אומרת אי אפשר להתעלם מזה בניגוד לאסון ורסאי שם היו חברות ביטוח, וגם זה לקח 15 שנים, אבל הייתה כתובת, הייתה חברת ביטוח לבד לאולם, יש תהליכים נזיקין" קבע ח"כ קריב.

והזדעק: "את מי בדיוק המשפחות המסכנות יכולות לתבוע נזיקין כשפקודת הנזיקין פוטרת את מדינת ישראל מתשלומי ביצועים בגין רשלנות." שאל קריב.

ח"כ משה גפני אמר בתגובה לדבריו: "אני מתנצל שאני אומר שאתה צודק"  והתפוצץ מצחוק. אחת מהנוכחות אמרה: "זהו המשיח הגיע".

כזכור, בדיון שנערך היום בוועדת הכספים של הכנסת הניח המוסד לביטוח לאומי מתווה ראשוני לפיצוי משפחות הנספים. המתווה למעשה "מתמחר" לראשונה את ההרוגים ואף מציע מדרגות שונות של תשלום לפי כמות ההרוגים במשפחה.

בביטוח לאומי הציעו היום מתווה פיצויים למשפחות הנספים. אחרי שאתמול הצעת החוק להקמת וועדת חקירה קיבלה פטור מחובת הנחה למרות החלטתם של הח"כים החרדים להתנגד למהלך, התנגדות שעוררה את זעמם של רבים בציבור החרדי ובמיוחד את בני משפחות הנספים.

לפי מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר שנכח בדיון כל משפחה תפוצה בכ-100 אלף שקל, ומשפחה בה נספו שניים תפוצה בכ-130 אלף שקל לכל נפטר. שפיגלר הוסיף ואמר כי: "אנחנו מציעים מתווה דומה לזה של אסון ורסאי".בביטוח לאומי הוסיפו כי: "מי שנותרה לו נכות לטווח ארוך בעקבות האסון במירון, יכול להיות זכאי לקצבת נכות כללית, קצבה לשירותים מיוחדים וקצבת ניידות." כזכור באירוע נפצעו כ-27 בני אדם.