בן גביר: "הובלת אותנו לגירוש" ; גולן: "פשיסט, אפילו בצבא לא שירתת" | צפו

צרחות בוועדת חוץ ובטחון שהתכנסה לדיון חירום בשדרות: יו"ר עוצמה יהודית תקף את חבר הכנסת ממרצ בעקבות קריאתו של ח"כ גולן להסדרת המצב מול עזה במהלך.

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 20/05/21 14:23 ט בסיון התשפא

בן גביר: "הובלת אותנו לגירוש" ; גולן: "פשיסט, אפילו בצבא לא שירתת" | צפו
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

עימות התרחש היום (ה') בוועדת חוץ וביטחון שדן דיון חירום בעיר שדרות המותקפת תחת ירי הטילים מרצועת עזה. העימות החל לאחר שח"כ איתמר בן גביר תקף את ח"כ יאיר גולן. במהלך דבריו קרא ח"כ גולן להסדרת המצב מול עזה, בעקבות כך ח"כ בן גביר אמר: "איזו הסדרה, הסדרה עם מי שהורג את הילדים שלנו? הובלתם אותנו להתנתקות. תראה מה קורה בגללך! אתה מגרש יהודים. זה התחיל את ההתנתקות!" תקף בן גביר.

בשלב זה צעק גולן על ח"כ בן גביר: "פשיסט, אפילו בצבא לא שירתת. הגישה הפשיסטית שלך לא מקובלת עליי". בן לא נשאר חייב והשיב בזעם: "כי אתה לא נתת לי, חוצפן!". עוד הגיב לדבריו של גולן: "על איזה הסדרה, הסדרה שהורגים את הילדים שלנו?  צריך לדרוש למוטט את שלטון החמאס. אנו חייבים את זה לאזרחים כאן, רק זה יכול להביא שק,  לא לחצי שנה אלא לזמן רב".

 יו"ר וועדת חוץ וביטחון אורנה ברביבאי אמרה: "בן-גביר, תקשיב, לכל אחד מאיתנו יש מה לומר" והדגישה: "הגענו לכאן לראשי הראשויות לא כדי לעשות פרובוקציה. אני אומרת לך שהגבול שלך הוא לא בהכרח הגבול של מישהו אחר. בשם היותנו חברי כנסת – באנו לכאן כדי להקשיב"

צילום: Miriam Alster/FLASH90

ח"כ יאיר גולן התייחס לעימות בחשבון הטוויטר שלו: בביקור של ועדת חוץ וביטחון בעוטף עזה אפילו ראשי הרשויות אמרו לבן גביר להסתלק, מדובר בפירומן הלאומן שמדבר גבוהה על ביטחון אבל לא שירת בצה״ל בגלל חברותו בארגון טרור. אני אומר שוב, אדם שהמפכ״ל הגדיר כמצית ״אינתיפאדה יהודית״ אין לו מקום בועדה שאמורה לשמור על בטחונם של אזרחי ישראל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן