בתקווה חדשה מבהירים: אין מו"מ עם הליכוד

במפלגתו של גדעון מבהירים כי אין כל שינוי בעמדת המפלגה, שלא תתן את ידה בהקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו. "אין מו"מ שמתקיים או הצעה כלשהי שעומדת על הפרק". הליכוד בתגובה לפרסומים: "ראש הממשלה נתניהו עוסק רק במערכה למען ביטחון ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/21 16:12 ז בסיון התשפא

בתקווה חדשה מבהירים: אין מו"מ עם הליכוד
תקווה חדשה, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

לאחר מספר פרסומים בנושא, בתקווה חדשה מבהירים היום (ג') כי לא חל כל שינוי בעמדת המפלגה וכי אין התכנות לישיבה בממשלה שהעומד בראשה הוא בנימין נתניהו. 

בהודעה מטעם המפלגה נכתב כי "אין מו"מ שמתקיים או הצעה כלשהי שעומדת על הפרק. תקווה חדשה הציגה בבירור את עמדותיה מאז הבחירות פעם אחר פעם לגבי האפשרויות לתמיכתה בהקמת ממשלה: 1. ממשלה לאומית בראשות אחר. 2. "ממשלת שינוי" ובה הסדרים שיאפשרו לה לעמוד על השקפת עולמה. גם בכך אין שינוי".

לסיום כתבו במפלגה כי אם בעתיד תהיה התפתחות בנושא שתחייב עדכון הציבור היא "תעשה זאת תקווה חדשה בשקיפות".

מהליכוד נמסר: "ראש הממשלה נתניהו עוסק רק במערכה למען ביטחון ישראל וטרם התפנה כלל לעניין הפוליטי. ההודעות מטעם בכירים או מקורבים הם גורמים בלתי מוסמכים שמדברים בשם עצמם בלבד".

הבהרת תקווה חדשה מגיעה לאחר שהעיתונאי עמית סגל פרסם היום כי בדיונים סגורים אמר יו"ר המפלגה, ח"כ גדעון סער כי הוא שוקל הקמת ממשלה עם נתניהו כשהוא (סער) ראשון ברוטציה. העיתונאי מיכאל האוזר טוב כתב בתגובה לפרסום של סגל כי את ההצעה העלה יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שמקדם אותה מול סער בימים האחרונים. 

מספר ימים לפני הבחירות האחרונות, בראיון לחדשות כיפה קרא סער לנתניהו: "אם גם הפעם לא תצליח להשיג 61 ח"כים, דהיינו רוב פרלמנטרי בכנסת, אל תגרור את המדינה שוב לבחירות, זוז הצידה, שחרר, תאפשר למישהו אחר להוביל את הליכוד ואת המדינה, ולהקים ממשלת אחדות לאומית אמיתית, לא כזאת שאתה יזמת. פעם אחת תעדיף את אינטרסים של מדינת ישראל על האינטרס האישי שלך".