מרים פרץ ובוז'י הרצוג מצטרפים למרוץ לנשיאות

בעוד שלושה שבועות תתקיים הבחירות לנשיא חדש לישראל, אחרי שמועות רבות כי יצטרפו למרוץ, יו"ר הסוכנות והאם השכולה החלו להחתים חברי כנסת כדי שיוכלו להתמודד. בעוד 6 ימים יפוג התאריך בו ניתן להתמודד לתפקיד

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/05/21 16:20 ב בסיון התשפא

מרים פרץ ובוז'י הרצוג מצטרפים למרוץ לנשיאות
רצים לנשיאות. מרים פרץ ובוז'י הרצוג, צילום: Hadas Parush/Flash90

בתחילת השבוע נשיאות הכנסת, בראשות יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, קבעה את מועד הבחירות לנשיאות המדינה, 2 ביוני 2021. לשם כך על המעוניינים להתמודד על התפקיד להגיש את חתימותיהם של לפחות עשרה חברי כנסת עד 19 במאי, שיחול בעוד 6 ימים. מי שכבר הודיעו כי יצטרפו למרוץ הם שמעון שטרית, יהודה גליק, אלהאם חאזן, מיכאל בר זוהר ויוסף אברמוביץ. בחדשות 12 הודיעו כי עוד שני מתמודדים בולטים עתידים להצטרף, מרים פרץ ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג.

במשך חודשים רבים היה צפוי כי השניים צפויים להצטרף למרוץ, ואף נחשבים כשני המועמדים המובילים ביותר שיזכו בתפקיד. היום (ה') השניים נצפו בכנסת מתחילים לאסוף חתימות כדי שיוכלו להתמודד לתפקיד. נכון עד ליום זה, אף מועמד מכל 7 האנשים טרם השלים את המשימה והוכרז כמתמודד סופי לתפקיד. מי שיבחר על ידי חברי הכנסת עתיד יהיה זה שיחליף את הנשיא המכהן, ראובן ריבלין, שמסיים קדנציה בת 7 שנים. הערכות הן שמרים פרץ תהיה מועמדת מועדפת בקרב חברי הכנסת מימין, אך לבוז'י צפויה תמיכה גם מהשמאל אך גם תמיכה מחברי הכנסת החרדים.

כאמור, הבחירות לנשיאות יתקיימו בכנסת בתאריך 2 ביוני 2021, בחירת נשיא המדינה תהיה בהצבעה חשאית ותתקיים בישיבת הכנסת שנועדה לעניין זה בלבד. בתום ההצבעה ועדת הקלפי תספור את הקולות. בהצבעה הראשונה ייבחר המועמד שיקבל 61 קולות. אולם, אם אף מועמד לא קיבל 61 קולות, תיערך הצבעה נוספת בה יועמדו לבחירה שני המועמדים שקיבלו את מספר הקולות הגבוה ביותר. בהצבעה זו ייבחר המועמד שיקבל את רוב הקולות אף אם הוא נמוך מ-61.