אלמוג בוקר נגד ניצן הורוביץ: "לעשות הכל כדי שחמאס לא יעז לשגר רקטה"

יו"ר מרצ פרסם ציוץ בו הוא סובר שכדי לפתור את המצב הביטחוני יש להגיע להסדר מול מול חמאס. אלא שכתב הדרום של ערוץ 13 לא הסכים עם חבר הכנסת ומיהר להגיב לו כי רק יד קשה נגד הטרור תעבוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 13:49 כט באייר התשפא

אלמוג בוקר נגד ניצן הורוביץ: "לעשות הכל כדי שחמאס לא יעז לשגר רקטה"
שתי השקפות עולם שונות. בוקר והורוביץ, צילום: Tomer Neuberg&Moshe Shai/Flash90

יום שני של מטחי רקטות מרצועת עזה אל עבר ישראל, מחבלים החלו את ירי אל עבר יישובי הדרום אמש (ב') והוא נמשך לאורך כל הלילה, ועד כה זוהו יותר מ-300 שיגורים. הירי ממשיך גם לאורך שעות היום ופגיעות ישירות גרמו לנזק כבד בבית פרטי ובניין מגורים בעיר אשקלון ו-6 בני אדם נפצעו, 4 מהם בני משפחה אחת, בהם אב שנפצע באורח בינוני ושני ילדים במצב קל.

בערבות המצב כתב יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, את עמדתו למצב, בתחילה שלח דברי חיזוק לתושבי הדרום: "מחזק את תושבי הדרום ששהו ביממה האחרונה בממ״דים עקב התקפת חמאס". לאחר מכן בציג הורוביץ את דעתו כיצד יש לפתור את המצב: "עכשיו צריך למנוע הידרדרות לסבב לחימה ממושך. וכדי שלא נהיה שוב ושוב באותו מצב, כמו בכל העשור האחרון, צריך להבין שרק הסדר כולל, ולפחות צעדי ביניים של הסדרה, יוכלו להביא ביטחון לכולם. וכן, חייבים להקים ממשלה חדשה, ומהר".

דבריו של חבר הכנסת זכו לתגובות רבות, אך תגובה אחת שבלטה היא דווקא של הכתב לענייני הדרום של ערוץ 13, אלמוג בוקר. גישתו של בוקר הייתה שונה לגמרי מזו של הורוביץ והשיב לו כי הפתרון מול חמאס זה רק יד קשה. "בשנים האחרונות... " השיב בוקר לניסוח של הורוביץ, "עכשיו צריך לעשות הכל כדי שחמאס לא יעיז לשגר אפילו רקטה אחת לעוטף. מקווה שעזרתי"