מבצע "שומר החומות" | חמאס מאיים: "הפתעות" בשעות הקרובות

ירי המחבלים מרצועת עזה אל עבר ישובי הדרום נמשך כל הלילה, ועד כה זוהו יותר מ-300 שיגורים. פגיעות ישירות גרמו לנזק כבד בבית פרטי ובניין מגורים בעיר אשקלון ו-6 בני אדם נפצעו, 4 מהם בני משפחה אחת, בהם אב שנפצע באורח בינוני ושני ילדים במצב קל | מהומות ברחבי הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 12:11 כט באייר התשפא

מבצע "שומר החומות" | חמאס מאיים: "הפתעות" בשעות הקרובות
הבניין שנפגע באשקלון, צילום: Edi Israel/Flash90

ליל מלחמה. ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך גם במהלך הלילה והבוקר (ג') ובסך הכול זוהו למעלה מ-300 שיגורים לעבר יישובי הדרום של מדינת ישראל. צה"ל תקף במהלך הלילה כ-130 יעדי טרור ברצועת עזה ו-15 פעילי חמאס חוסלו. חיילי כיפת ברזל יירטו עשרות רקטות.

נתניהו: "העימות ימשך זמן מה - ישראל תגיב בעוצמה רבה"

בשעות הבוקר המאוחרות הסתיים חיתוך מצב בראשות שר הביטחון בני גנץ, ובהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים במערכת הביטחון. השר גנץ הנחה להמשיך במדרגות ובתקיפות עוצמתיות ואישר את המלצות צה"ל להמשך הפעולות ברצועת עזה.

מאוחר יותר אישר גנץ לצה"ל לגייס כ-5,000 חיילי מילואים בהתראת קריאה חריגה למערכים שונים, בין היתר, בפיקוד דרום, פיקוד העורף ואגף המבצעים, זאת לצורך המשך הפעילות המבצעית במסגרת מבצע ״שומר החומות״ ותגבור ההגנה על העורף.

ברשת הקשר של חמאס בעזה נשמעו קריאות מאיימות נגד מדינת ישראל. הדוברים בקשר איימו כי צפויות "הפתעות" בשעות הקרובות אם ישראל תמשיך ותתקוף ברצועת עזה. בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד פורסם כי חמאס העביר מסר למצרים, לפיו אם ישראל לא תיענה לדרישות הארגון בנוגע לירושלים - הוא יעשה שימוש ברקטות מסוג חדש, בעלי יכולת דיוק גבוה יותר, שלא נעשה בהן שימוש עד כה ברצועה. העיתונאי אלמוג בוקר דיווח הבוקר כי ישראל העבירה מסר לחמאס דרך גרומים במצרים: "לא מעוניינים לשמוע, אין מה לדבר על הפסקת אש".

בגל התקיפה הראשון והשני, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. בגל התקיפות השלישי הותקפו מטרות של ארגון חמאס ושל ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, שביניהן: אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ, באחד מהם ממוקם ביתו של מפקד גדוד בארגון הטרור חמאס.

"התקיפות שלנו רק בראשית הדרך - יש יממה עצימה לפנינו ויהיה המשך ישיר ורציף של מה שעשינו הלילה״, ציין דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, "נתקוף כל מי שמפנה נשק או מאיים בפעילות טרור לכיווננו כולל ארגונים סוררים, הכתובת היא חמאס וממנה נגבה את המחיר".

הפגיעה בבית הפרטי באשקלון

הפגיעה בבית הפרטי באשקלוןצילום: פלאש 90

בצה"ל אומרים כי ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה, אך נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן  פגיעה אפשרית באזרחים  במהלך פעילותו הצבאית.

צה״ל תגבר את כוחותיו בפיקוד הדרום, ערוך למגוון תרחישים וימשיך לפעול בעוצמה כנגד חמאס ויתר הארגונים. "אנחנו ערוכים לכל תרחיש כולל של הסלמה רחבה, רוצים להשיג פגיעה קשה ולא נעצור עד שנשיג אותה", אמר זילברמן.

כוחות משטרת ישראל ובהם חבלנים, פועלים הבוקר בעיר אשקלון בעקבות פגיעת רקטות בשני מבנים, בית פרטי ובניין מגורים. במד"א דיווחו על שישה נפגעים בדרגות קושי שונות.

במהלך הלילה הוזנקו צוותי מד"א לטפל בנפגעי חרדה בודדים ובשעה 05:43 דווח למד"א על נפילת רקטה בגזרת אשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח ברזילי 7 פצועים, בהם: גבר כבן 60 וגבר כבן 40 שנפצעו באורח בינוני ועוד חמישה במצב קל. בין הנפגעים ארבעה בני משפחה - הורים כבני 40, ילד כבן 8 וילד בן 11, וגבר ואישה כבני 80.

במהלך הערב והלילה דווח על מקרים רבים בהם תקפו ערבים יהודים או רכוש יהודי. כמו כן נרשמו מספר הפגנות תמיכה בחמאס. בכפר כנא הותקף יהודי בידי ערבים, ולבסוף הצליח להיחלץ מהמקום בעזרת ערבים ישראלים שהיו באזור. ברמלה ערבים הציתו את בית העלמין. חיכוכים נוספים היו בלוד, נצרת, כפר מנדה, חיפה, אום אל פאחם, תרשיחא, עילוט, שגב שלום, טייבה, טמרה וירושלים.