"יהודה אתה יודוך אחיך, ידך בעורף אויביך" | הפוליטיקאים מספידים את יהודה גואטה הי"ד

שר הביטחון היה הראשון לפרסם דברי ניחומים עוד טרם נודע על תפיסת המחבל. בימינה ובציונות הדתית פרסמו גם כן דברי ניחומים לזכרו של הצעיר שנרצח בפיגוע בצומת תפוח. "לא ניתן להם להחליש אותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/21 08:53 כד באייר התשפא

"יהודה אתה יודוך אחיך, ידך בעורף אויביך" | הפוליטיקאים מספידים את יהודה גואטה הי"ד
שלח דברי ניחומים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יהודה גואטה (19), אחד משלושת הפצועים בפיגוע הירי בצומת תפוח בתחילת השבוע, נפטר אמש (ד') בבית החולים בילינסון בפתח תקוה, בפיגוע הירי, שבוצע ביום א' האחרון נפצעו שלושה בחורים שלומדים בישיבה באיתמר, עמיחי חלא, בני פרץ ויהודה גואטה ז"ל אשר נפצע אנוש, בימים האחרונים נלחמו הרופאים על חייו, הבוקר חלה התדרדרות במצבו והמשפחה ביקשה כי הציבור יקרא תהילים לרפואתו. 

שר הביטחון, בני גנץ מסר הודעת ניחומים עוד טרם נלכד המחבל שרצח את גואטה הי"ד,  "‏ליבי הלילה עם משפחת גואטה, שאיבדו הלילה את יהודה, רק בן 19, לאחר שנורה בפיגוע הנפשע בצומת תפוח. והוסיף כי  "צה"ל וכל כוחות בביטחון לא ינוחו עד שיתפסו את המחבל שרצח את יהודה. תנחומיי העמוקים, הלוואי ולא תדעו עוד צער".

יו״ר ימינה נפתלי בנט שלח גם הוא דברי ניחומים: "יהודה גואטה, בן 19 בלבד, נרצח רק כי הוא יהודי שחי בארץ ישראל. לא נשלים עם המציאות הזו. אני שולח את תנחומיי למשפחה ומחזק את ידי כוחות הביטחון ששמו ידם על המחבל בן העוולה. 'אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם'. ברוך דיין האמת".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "אני מבקש לשלוח חיבוק ענק למשפחת גואטה ולחבריו של יהודה הי"ד בישיבת איתמר שבשומרון. יהודה, היה בדרכו לישיבה ללמוד ולהעמיק בתורה תוך חיזוק ההתיישבות ואחיזתנו בחבליי המולדת. יהודה נורה ע"י מחבל בן עוולה, והערב התבשרנו את הנורא מכל. הייתי אצל יהודה הי"ד, זכיתי להתפלל ליד מיטתו לפני מספר שעות, והבטחתי לו שם, ליד המיטה, שלא ניתן להם להחליש אותנו. נמשיך בשליחותו, בתורה, בהתיישבות ובאהבתו הגדולה לעם ישראל ולארץ ישראל. נגדע ביד קשה ונחושה את התקווה של האויב הערבי לנצח אותנו ונמגר את הטרור באגרוף ברזל".

עוד ניחמו ח"כ מתן כהנא: "שולח את תנחומי למשפחתו של יהודה גואטה הי"ד שנרצח בידי בן עוולה. הטרוריסטים המנוולים לא יעצרו אותנו מלהמשיך להאדיר את תורתנו וליישב את אדמתנו. יהי זכרו ברוך". גם ח"כ אורית סטרוק כתבה: "יהודה בן מילכה - כך היכרתי אותך, מהתפילות לרפואתך במערת המכפלה, מהמפגש עם מילכה אמך הכאובה בבית החולים. 'הודה אתה יודוך אחיך, ידך בעורף אויביך' - תודה יהודה על כל מה שעשית בחייך הקצרים: לימוד תורה, ישוב הארץ באיתמר שבגב ההר, ובטח עוד שפע מעשים טובים שאני פשוט לא מכירה, אני כאמור מכירה אותך רק מהתפילות. אנחנו נשתדל להיות ראויים לך, יהודה, ראויים לחייך, ראויים לקרבנך הנורא. אני כן מכירה מקרוב את הצומת שבה עמדת, שבה ירה המחבל הארור בך ובחבריך. צריך לעשות הכל כדי שהצומת הזו תהיה מקום בטוח יותר, יהודי יותר, מיושב יותר. מקום שהאויבים שלנו לא ירגישו בטוחים כל כך לבצע בו מעשי רצח שכאלה באין מפריע".