הרב דרוקמן נפגש עם מנסור עבאס אך מבהיר: "איתן בדעתי שלא להקים איתו ממשלה"

בלחץ סביבת נתניהו, נפגש יו"ר רע"ם עם זקן רבני הציונות הדתית במטרה לגרום לח"כ סמוטריץ' להסכים להקמת ממשלה בהישענות על הקולות הערבים, הבוקר הצהיר יחד עם סמוטריץ' כי הוא מתנגד למהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/21 21:15 כא באייר התשפא

הרב דרוקמן נפגש עם מנסור עבאס אך מבהיר:  "איתן בדעתי שלא להקים איתו ממשלה"
הרב דרוקמן וח"כ סמוטריץ', צילום: דוברות הציונות הדתית

בחירות 2021: לקראת פקיעת המנדט של ראש הממשלה נתניהו, המגעים להקמת ממשלה בשיאם והשידולים להצטרף לממשלה מפתיעים. על פי פרסום של כרמל דנגור, יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, נפגש בשבוע האחרון עם הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, בביתו במרכז שפירא, כחלק מהמגעים להקמת ממשלה.

הפגישה - שארכה קרוב לשעתיים - נערכה בלחץ סביבתו של נתניהו במטרה לגרום לח"כ בצלאל סמוטריץ', שהוא ואנשי מפלגתו "הציונות הדתית" קשובים לרב דרוקמן, להסכים להקמת ממשלה בהישענות על הקולות הערבים. כידוע, סמוטריץ' מתנגד נחרצות להישענות על רע"ם בכדי להקים ממשלה, והיום (ב') הרב דרוקמן הודיע כי הוא מגבה באופן מלא את סמוטריץ'.

מוקדם יותר, פנינו מחדשות כיפה לרב דרוקמן אשר הכחיש בתוקף שנפגש עם מנסור עבאס, "לא היה ולא נברא, לא נפגשתי עם מנסור עבאס ואני איתן בדעתי שאין להקים איתו ממשלה"

כאמור, הבוקר פורסם מכתב בו הרב טאו קורא להכשיר ממשלת ימין בתמיכת רע"מ, המכתב שהוביל ללחץ מטעם הליכוד על רבנים מהציונות הדתית שיוציאו הודעות דומות, גם על הרב דרוקמן הופעלו לחצים כאלה, אשר היום לאחר פגישה עם בצלאל סמוטריץ' הודיע כי הם נשארים איתנים בהחלטתם שלא לשבת בממשלת מיעוט ימנית כשמפלגת רע"מ תומכת מבחוץ.  

מאוחר יותר יצאה הבהרה מלשכתו של הרב דרוקמן, כי עבאס אכן ביקש להיפגש עם הרב דרוקמן לפני כשבועיים, והרב אשר לא מסרב להיפגש עם אנשים, אכן נפגש איתו.

למרות הניסיונות למצוא פתרון לפלונטר הפוליטי, והדיווחים המראים על הניסיונות לקרב בין השניים, עד כדי פגישה, ניראה כי ההתנגדות של הרב דרוקמן להקמת ממשלת בתמיכת הערבים, עומדת באיתנה, וכי הוא מגבה את סמוטריץ' בהחלטתו שלא להצטרף לממשלה שכזו.