מרב מיכאלי: "ההנהגה מפקירה את החרדים, ממשלה יכולה לקום מחר"

יו"ר מפלגת העבודה התייחסה למגעים של גוש השינוי להקמת ממשלה, לקראת פקיעת המנדט של נתניהו: "אני קוראת לראשי כל המפלגות הרלוונטיות לעשות את ההחלטות הנכונות, לבחור בלאומי על פני האישי, לא לפחד"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 03/05/21 16:26 כא באייר התשפא

מרב מיכאלי: "ההנהגה מפקירה את החרדים, ממשלה יכולה לקום מחר"
ח"כ מיכאלי, צילום: Miriam Alster/FLASH90

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה בישיבת סיעתה היום (ב') למגעים להקמת ממשלה, לקראת פקיעת המנדט של ראש הממשלה נתניהו, והכריזה על מטרותיה בהקמת ממשלה של גוש השינוי: "אני קוראת לראשי כל המפלגות הרלוונטיות לעשות את ההחלטות הנכונות, לבחור בלאומי על פני האישי, לא לפחד".

בפתח דבריה בישיבת הסיעה אמרה מיכאלי: "לפני הכל אני רוצה למסור איחולי החלמה לשלושת הפצועים מפיגוע הירי אתמול ולשלוח להם חיזוק ידיים". 

בנוסף, התייחסה מיכאלי לאסון במירון: "איבדנו ביום חמישי בלילה 45 אזרחים חרדים. אני רוצה קודם כל לחזור ולמסור ניחומים למשפחות ולקהילות, ואיחולי החלמה לפצועים מהאירוע. 45 אזרחים חרדים אחרי שנה שבה אחד מכל ארבעה אזרחים שמתו מקורונה במדינת ישראל היה או חרדי או חרדית. מה עוד צריך לקרות כדי שההנהגה במדינת ישראל תבין שאי אפשר להמשיך להפקיר את החברה החרדית?"

בתוך כך, תקפה יו"ר העבודה את יחסו של נתניהו וממשלותיו לערבים ולחרדים: "לפני עשור בנימין נתניהו השתמש במילים - "בניכוי חרדים וערבים", ככה אמר. ובעשור שחלף ראינו שזאת פשוט המדיניות שלו. את הציבור הערבי הוא ניכה באמצעות דה לגיטימציה, לציבור ולמנהיגים שלו, והם באמת מתים ברחובות בהמוניהם מאלימות ופשע לא מטופל. והציבור החרדי מופקר באמצעות כניעה מוחלטת למנהיגים שלו לטובת תועלת פוליטית, אינטרסנטית ואישית של נתניהו והשותפים שלו.  

הדבר הזה חייב להסתיים. הקהילה החרדית והחברה הערבית הן חלק מהחברה הישראלית, הם אזרחיות ואזרחים במדינת ישראל שצריך להתחיל להתייחס אליהם בצורה שוויונית. שוויון אזרחי במדינת ישראל חייב להפוך להיות הסטנדרט, הנורמה. זה אחד הדברים הכי הדחופים שבשבילם אנחנו חייבות וחייבים להחליף את הממשלה הזאת ולהחליף את שלטון נתניהו".

לבסוף, התייחסה מיכאלי למגעים להקמת ממשלה וקראה "לעשות את ההחלטות הנכונות": "אני מכירה היטב את פרטי המשא ומתן ואני אומרת לכם באחריות - אפשר להשביע ממשלה מחר, מחרתיים גג, צריך לרצות. אני קוראת לראשי כל המפלגות הרלוונטיות לעשות את ההחלטות הנכונות, לבחור בלאומי על פני האישי, לא לפחד, ולעשות את הדבר הנכון, להקים למדינת ישראל ממשלה שתתייחס לכל האזרחיות והאזרחים שלה כמו אל בני ובנות אדם ותטפל בהם".