בני גנץ: "הדלת שלי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו. אני מחויב אך ורק לגוש השינוי"

יומיים בלבד נותרו למנדט של נתניהו, ושר המשפטים מכריז באופן רשמי בישיבת סיעתו כי הליכוד לא יכול לקוות כי הוא ישלים את המנדטים החסרים להרכבת ממשלה. עמית סגל: "נתניהו נוקט בגישה מאוד לא פעילה או שהוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים, או שצריך להתכונן להצהרה מיוחדת"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 02/05/21 15:48 כ באייר התשפא

בני גנץ: "הדלת שלי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו. אני מחויב אך ורק לגוש השינוי"
גנץ ונתניהו, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

בערב יום שלישי יפוג המנדט של בנימין נתניהו, ויחזור אל הנשיא תחת השאלה האם יעבירו ליאיר לפיד, נפתלי בנט או לכנסת. ביומיים שנותרו על נתניהו למצוא פתרון כדי להקים ממשלה, כשאחת האפשרויות שעלתה היא בני גנץ עם כחול לבן. עד לפני שבוע גנץ סירב להצהיר באופן ברור כי לא ישב עם נתניהו והצהיר כי הוא מעדיף את גוש השינוי, היום (א') בישיבת סיעת כחול לבן הוא כבר שינה כיוון ומצהיר כי ישיבה בממשלה תחת נתניהו אינה אפשרות עבורו.

"הדלת שלי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו. נעולה. אני מחויב אך ורק לגוש השינוי" הצהיר גנץ בישיבת הסיעה. גנץ ככל הנראה עוד נושא את הפגיעה בכבודו בכל הקשור במינויו לשר המשפטים. כזכור, שבוע שעבר היה אירוע פוליטי די מביך עבור נתניהו, כאשר סירב למנות את גנץ בתור שר המשפטים הקבוע עד שתוקם ממשלה חדשה. נתניהו ערך הצבעה עבור גנץ וגם עבור אופיר אקוניס והאחרון ניצח בהצבעה של רוב בישיבת הממשלה. אלא שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע כי ההצבעה אינה חוקית והדיון על מיניו של אקוניס עבר לבג"ץ. אלא שלפני הדיון נתניהו חזר בו והודיע כי ימנה את גנץ לתפקיד, סאגה שלמה שלא ברור מה היה טיבה מלכתחילה.

כעת נתניהו חוזר לנקודה בה הוא תלוי במפלגות הימין, כאשר עליו לקוות כי מישהו ישבור את מילתו, בעיקר מצד הציונות הדתית או תקווה חדשה. הפרשן הפוליטי של ערוץ 12, עמית סגל הגיב בעיקר לשקט שנתניהו שומר בימים האחרונים: "נחנו לקראת סוף המנדט של נתניהו ונתניהו נוקט בגישה מאוד לא פעילה, יכולים להגיד שזה בגלל האסון במירון, לא חושב, מי שרוצה להיות ראש ממשלה יש לו בדרך כלל פיצול קשב". לפי סגל: "או שנתניהו יודע משהו שאנחנו לא יודעים שגורם לו להיות רגוע. או שצריך להתכונן להצהרה מיוחדת ביומיים שנשארו".