בעקבות מינוי גנץ ובקשת היועמ"ש: הדיון בבג"ץ בוטל

שופטי העליון נעתרו לבקשתו של אביחי מנדלבליט וביטלו את הדיון שתוכנן להתקיים בנוגע לעיכוב במינוי השרים. הדיון התייתר לאחר שגנץ מונה לשר המשפטים ונתניהו הודיע כי יביא להצבעה את איוש שאר תפקידי השרים שנותרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/21 16:50 טז באייר התשפא

בעקבות מינוי גנץ ובקשת היועמ"ש: הדיון בבג"ץ בוטל
הנשיאה חיות, צילום: פלאש 90

בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה יפעל בימים הקרובים להעלות להצבעה מועמדים לתפקידי השרים שנותרו ללא מינוי קבע, וכן מינויו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, לתפקיד שר המשפטים, ביקש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מבית המשפט העליון לבטל את הדיון שאמור לעסוק היום באי מינוי השרים, ולאפשר לו להגיש עד ליום שני הקרוב, הודעת עדכון בסוגיית מינוי השרים הנוספים.

כעת הודיע בג"ץ כי הוא נעתר לבקשתו והדיון יבוטל בגלל שתי סיבות. הראשונה: "היום אישרה הממשלה במשאל טלפוני את מינויו של ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, חבר הכנסת בנימין גנץ, לתפקיד שר המשפטים".

הסיבה השנייה לדחייה היא הודעתו של נתניהו לפעול לאיוש שאר משרדי הממשלה. "בהודעה המעדכנת שהוגשה מטעם ראש הממשלה, התחייב ראש הממשלה להביא 'את מינוי יתר השרים במשרדים החסרים לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב', ועמד על כך גם היועץ המשפטי לממשלה".

"בשל התפתחויות אלה", המשיכו השופטים, "ובלא שנעלמה מעינינו התנגדות העותרת, אנו נעתרים לבקשת המשיבים ומורים על ביטול הדיון שנקבע להיום". כמו כן, השופטים נעתרו לבקשתו של היועמ"ש והודיעו כי יקבלו הודעות על מינוי שאר השרים עד יום שני הקרוב.