גנץ הציג לנתניהו דרישות להקמת ממשלה יחד - וסורב

על אף ההכחשה של גנץ כי "אין היתכנות" לממשלה משותפת עם הליכוד, נודע כי התנהלו שיחות בין גנץ לנתניהו לאורך השבוע האחרון בהן דרש יו"ר כחול לבן שבממשלה יהיה כוח שיוויוני למפלגתו, אך נתניהו לא הסכים לכך

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 29/04/21 10:46 יז באייר התשפא

גנץ הציג לנתניהו דרישות להקמת ממשלה יחד - וסורב
צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

בחירות 2021: חמישה ימים לפקיעת המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת ממשלה ונראה כי המגעים עדיין במבוי סתום. על אף שגנץ סרב להצעתו של נתניהו להצטרף אליו להקמת ממשלה ולהיות הראשון ברוטציה, היום (ה') פורסם בוואלה כי גנץ השיב לנתניהו בדרישות משלו לממשלה משותפת של כחול לבן והליכוד, אך נתניהו סרב להצעתו.

הצעתו של גנץ דומה להצעת נתניהו אליו, שיהיה ראשון ברוטציה, למשך שנה אחת, אך בנוסף לכך יו"ר כחול לבן דרש מנתניהו שהממשלה שתוקם תהיה פריטטית, כמו הממשלה הנוכחית, ושמפלגתו בעלת 8 המנדטים תהיה בעלת כוח שיווני דומה לליכוד, שכזכור קיבלה 30 מנדטים.

בכחול לבן מכחישים את הדברים ומסרו בתגובה: "שקר מוחלט, לא היה ולא נברא". גורמים במפלגה אמרו כי "אין שום אירוע של מו"מ עם נתניהו" וכי "ראש הממשלה אמר לגנץ שיש לו פתרונות לכל. אבל בני לא ביקש ממנו כלום ולא הציב שום תנאי".

על אף שגנץ חזר ואמר שאין היתכנות לממשלה עם נתניהו, וחברי מפלגתו האשימו את ההתנהלות של נתניהו במינוי שר משפטים כהתנהלות לא אמינה ומנוגדת להסכמים, נראה שהצדדים בכל זאת היו בדין ודברים בשבוע האחרון בעניין הקמת ממשלה משותפת 

ההצעה של גנץ לנתניהו לממשלה פריטטית, משמשת את יו"ר כחול לבן גם כקלף מיקוח במגעים עם הגוש שכנגד, בנט ולפיד. רק היום השר מיכאל ביטון, איש כחול לבן המקורב לגנץ, אמר בראיון ל-103FM כי "תיק הביטחון ותיק המשפטים מהווים דרישת המפלגה לקואליציית השינוי".