אביר קארה: "בנט יחבר את העם לממשלה לאומית רחבה"

חבר הכנסת מימינה כותב בגלוי על סדרי העדיפויות של ימינה: "אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה - ימינה תעשה מאמצים להרכיב ממשלת אחדות". עוד כתב: "בממשלה כזאת יש כיום קונצנזוס אדיר לעשות את כל מה שנתניהו נמנע ממנו בעשור האחרון"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 28/04/21 18:50 טז באייר התשפא

אביר קארה: "בנט יחבר את העם לממשלה לאומית רחבה"
פותח הכל. אביר קארה, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

6 ימים נותרו למנדט של נתניהו, וככל שעובר הזמן נראה כי הסיכוי להקמת ממשלת ימין הולך ומתרחק. בכל הקשור להקמת כל ממשלה  - בין ימין ובין שינוי, העיניים נשואות בעיקר למפלגת ימינה שעשויה לקבוע מי יהיה ראש הממשלה הבא. כעת ח"כ אביר קארה מימינה פותח בגלוי את כל הקשור לסדרי העדיפויות של המפלגה.

"מה בעצם קורה עכשיו עם בנט וימינה? האם אתם רוצים להקים ממשלה עם הימין?" מציג קארה את כל השאלות הבוערות כלפי המפלגה. "ימינה אמרה מראש שהיא תיכנס לממשלת ימין יציבה אם תוקם. לנתניהו יש את המנדט ויש את האצבעות שלנו. שיעסוק בהרכבת ממשלה, אנחנו לא מפריעים אלא מסייעים, בנט הוא לא החסם. המתקפות נגד בנט תמוהות ומפורכות", כתב קארה.

לאחר מכן הציג את השאלה הבאה" אבל למה ללכת יחד עם המרכז והשמאל?". תשובת קארה: "אי אפשר לתת למדינה להמשיך להתנהל כמו עכשיו! כבר מעל שנתיים שלא עבר תקציב – משמע אין אפשרות למשרדי הממשלה להוציא לפועל תכניות.  אנחנו כבר שנתיים בעוד ועוד בחירות שמקטבות את העם ובינתיים אין ממשלה מתפקדת! אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה - ימינה תעשה מאמצים להרכיב ממשלת אחדות ימין-מרכז-שמאל". עוד הוסיף: " בנט יחבר את העם לממשלה לאומית רחבה, שתשמור על ערכי הימין ותוציא את ישראל מהכאוס הפוליטי".

"אבל אתם אנשי ימין – איך תיכנסו לממשלה עם השמאל?" הציג קארה את השאלה השלישית.  "כל סיעת ימינה וכל פעילי ימינה מאמינים בנפתלי בנט ובטוחים שגם בממשלת אחדות של ימין מרכז ושמאל יישמרו האינטרסים החשובים לימין. בנט יאחד את העם בקואליציה שתשמור על ערכי הימין. נתניהו אומר שעדיפות בחירות חמישיות על ממשלה עם השמאל, גם ימינה מעדיפה להיות חלק מממשלת ימין – אך לנתניהו אין את היכולת להרכיב כזאת כרגע".

מתוך עמוד האינסטגרם של מירב בן ארי

מתוך עמוד האינסטגרם של מירב בן אריצילום: צילום מסך

על השאלה "אבל בנט התבטא רק לא מזמן על כך שהוא מתנגד לרוטציה עם לפיד ומתנגד לשותפות עם המפלגות הערביות", השיב קראה: "אנחנו מעדיפים ממשלת ימין יציבה – לנתניהו יש מנדט להרכיב אותה. לצערנו, אם לא תקום כזו, ניאלץ כולנו, כמדינה, ללכת לפשרה של ממשלה רחבה. נכון, לא נסכים בה על הכל, אבל בממשלה כזאת בנט יאחד את קצוות העם". לבסוף כתב: "ממשלה כזאת יש כיום קונצנזוס אדיר לעשות את כל מה שנתניהו נמנע ממנו בעשור האחרון - לפרק את האלימות הגואה במגזר הערבי, להחזיר ביטחון וחוק וסדר בנגב ובגליל, להיות טובים עם האזרחים שומרי החוק ורעים עם התושבים מפירי החוק".