סמוטריץ' על שחרור העגונה: "סיימתי סחוט רגשית ובה בעת גם מלא"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית מספר על חוויותיו מבית הדין, לאחר שליווה עגונה בעת קבל הגט. "אני מאמין באמונה שלמה שדיני המשפחה והמעמד האישי ביהדות הם הנכונים. יהיו כנראה גם מקרים קשים שנעמוד מולם חסרי אונים בכאב רב וידנו תקצר מהושיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/21 08:29 יא באייר התשפא

סמוטריץ' על שחרור העגונה: "סיימתי סחוט רגשית ובה בעת גם מלא"
צילום: דוברות בתי הדין הרבניים

ביום רביעי האחרון, יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיע לבית הדין הרבני בירושלים, על פי בקשת שני בני זוג המצויים בסכסוך מתמשך. העיגון הגיע עקב סכסוך כלכלי קשה, בסופו התערב סמוטריץ' וקבע כי הוא חותם על ערבות אישית למימוש חלקו של הבעל בהסכם הממון ובכך נפטר הפלונטר לקבלת הגט. בזכות מעשיו של חבר הכנסת האישה שוחררה מכבלי עגינותה. כעת משתף את סמוטריץ' את חוויותיו מהיום המטלטל.

"ייקח לי מן הסתם עוד זמן לעכל את החוויה המטלטלת והבאמת לא מתוכננת שעברתי אתמול בבית הדין הרבני" כתב סמוטריץ' בחשבון הפייסבוק שלו. "נתחיל מהסוף. אל תקשרו לי כתרים. אני לא חושב שמגיע לי יותר מידי קרדיט. באמת באמת הייתי שחקן משני באירוע. הקרדיט שייך לשחקנים הראשיים, שמכל אחד מהם למדתי המון. הערכתי לכולם הלכה וגברה משעה לשעה ומרגע לרגע, ואני אסיר תודה להם על הזכות".

הראשונה לקבל קרדיט מסמוטריץ' דניאלה, האישה ששוחררה מעגינותה, "היא באמת משהו מיוחד. אישה אמיצה, חזקה ולוחמת. חכמה ומקשיבה שיודעת לקבל החלטות. תסמכו עלי - מי שיזכה בה בחייה החדשים יהיה בר מזל. הביטחון העצמי שלה, והפתיחות האמיצה שנגזרת ממנו, הם שהביאו אותה לפנות אלי בלי להתבייש מעל במה ציבורית. תודה דניאלה! מאחל לך רק אור וטוב ואושר בחיים החדשים". אלא שאז סמוטריץ' ביקש באופן לא צפוי להודות לאדם נוסף: " אני מניח שזה יהיה לא פופולרי, אבל גם לבעל לשעבר מגיעות כמה מילים טובות על אתמול".

סמוטריץ' הבהיר: "מהצד שלי, אתמול היה היום הראשון והאחרון שלי בסיפור, כך שאני לא במקום של לשפוט את ההיסטוריה. לא באתי כדי לחפש אשמים או לחלק את העולם לטובים ורעים. באתי כדי לחפש פתרונות. אולי דווקא בגלל זה הוא אפשר לי אתמול בצורה לא מובנת מאליה לפתוח מסילות לליבו, התרשם כנראה מכנות כוונותיי ובסופו של יום נתן אמון, שיתף פעולה עד הסוף הטוב הידוע". סמוטריץ' מודה: "הוא אשם כנראה ביצירת הסיטואציה" אך סייג מיד לאחר מכן "הוא מודע לכך ומבקש לקחת אחריות, אבל במקביל גם חייו התרסקו, היו ויש לו כאבים ומצוקות ורצון לקום מהרצפה ולהשתקם, וצורך שמישהו יקשיב גם לכך".

לאחר שהודה לעורך הדין של דניאלה והדיינים, סיים סמוטריץ' בסיכום המצב הכולל של העגונות בישראל: "אני מאמין באמונה שלמה שדיני המשפחה והמעמד האישי ביהדות הם הנכונים והטובים ביותר לאדם ולעולם על דרך הכלל. אני מודע לכך שכמו לכל כלל, גם לכלל הזה יש יוצאים מן הכלל ויש מקרים קשים וכואבים שלא את כולם אנחנו יודעים לפתור". אך אף על פי הקשיים טוען חבר הכנסת: "מי שחלוק על נקודת המוצא הזו ומבקש לבטל את ההלכה או לשנות אותה ללא בסיס יש לי פחות שפה משותפת בעניינים האלה. עם מי שמקבלים את נקודת המוצא הזו ומבקשים לצמצם את מקרי הקצה הקשים ולהקל על סבלם של המעורבים בהם אשמח מאוד לשתף פעולה, ללמוד, ולהפוך כל אבן לשם כך. לפעמים הפתרונות יהיו מערכתיים ולפעמים פרטניים. יהיו כנראה גם מקרים קשים שנעמוד מולם חסרי אונים בכאב רב וידנו תקצר מהושיע, אבל אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת".