בודק אופציות: גפני ייפגש עם לפיד ביום שני. "היחיד שאסרב לדבר איתו זה ליברמן"

יו"ר יהדות התורה ויו"ר יש עתיד יפגשו בכנסת. גפני סירב להתחייב שיצביעו נגד ממשלת בנט-לפיד, "נשאל את גדולי התורה", ואמר שהוא מדבר עם לפיד כי "שלחו אותי לכנסת לעשות את עבודתי ולא ל'בית המוסר'. גם עם אחמד טיבי אני מדבר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/04/21 09:42 ט באייר התשפא

בודק אופציות: גפני ייפגש עם לפיד ביום שני. "היחיד שאסרב לדבר איתו זה ליברמן"
גפני ולפיד במליאת הכנסת, צילום: Miriam Alster/Flash90

בודק אופציות? בזמן שהמנדט להרכבת הממשלה נמצא אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו שמתקשה במשימה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר יהדות התורה משה גפני, יערכו פגישה בכנסת ביום שני הבא. כך פרסמה העיתונאית טל שניידר. עד כה ידוע היה שהשניים מעוניינים להיפגש אך עיתוי הפגישה לא נודע. מדובר במהלך מעט מפתיע לאור היחסים העכורים שידעו בעבר החרדים ולפיד. 

ליצמן וגפני בדרך לפיצול?

בראיון בקול ברמה הבוקר (ד'), סירב משה גפני להתחייב שיהדות התורה תצביע נגד ממשלת בנט-לפיד: "נשאל את גדולי התורה", אמר. גפני התייחס לניסיונות של גוש מתנגדי נתניהו להקים ממשלה: "אם הולכים לממשלת בנט-לפיד ונתניהו יזוז הצידה, השמאל והמפלגות הערביות יתפנו מהעיסוק בשנאה לנתניהו ואז יצוצו ביניהם הבעיות האמיתיות".

על אף הפגישה הצפויה אמר גפני כי ישנה אפשרות אמיתית שהם בכלל ישבו באופוזיציה, "כבר היינו שם בעבר ואנחנו לא נהסס להיות שם אם נצטרך. בליכוד מדברים יותר מדי, כרגע יש מצב שגוש הימין מתקשה להרכיב ממשלה אבל גם הצד השני לא ירכיב ממשלה כל כך מהר".

עוד הוא אמר: "אמרתי לגדעון סער, אתה איש ימין בכמה דרגות למעלה ממני, אתה תלך לממשלה עם מרצ? כשאמרתי לו את זה ראיתי שהוא זע על כסאו באי נוחות. הרצון להזיז את נתניהו גורם לסדר עדיפות תמוה לחלקים בימין".

גפני הסביר מה עומד מאחורי הפגישה עם לפיד. "אני מדבר עם לפיד כי שלחו אותי לכנסת לעשות את עבודתי ולא ל'בית המוסר'. גם עם אחמד טיבי אני מדבר. לא מקבל תכתיבים מאף אחד וזה לא סותר את זה שנלך עם הימין ועם נתניהו".

כשיו"ר יהדות התורה אמר כי אינו מקבל תכתיבים, הוא עקץ את יו"ר סיעת "דגל התורה", השר יעקב ליצמן, שביקר אותו אתמול בעת שערך ראיון בוועידת איגוד התאגידים העירוניים, ואמר: "אני מזכיר שגפני בדגל התורה ואני באגודה. תרשמי - לא תהיה שום קואליציה עם לפיד או ליברמן. אך ורק עם נתניהו, עד הסוף. יש לנו הכרת הטוב לנתניהו ויש לנו גם טענות שאותן אנו אומרים לו בארבע עיניים".  


(גפני תוקף את בנט ולפיד, ארכיון)