"גזענות של ציפיות נמוכות" | ח"כ בן ארי מצפה מיהודים להיות יותר מוסריים מערבים?

במסגרת דיון שנעשה בתכנית "העולם הבוקר" האשים יותם זמרי את חברת הכנסת מיש עתיד בגזענות, לאחר שטענה כי היא דורשת מוסריות גבוהה יותר מחבר כנסת יהודי מאשר מחבר כנסת ערבי | צפו

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 20/04/21 11:34 ח באייר התשפא

"גזענות של ציפיות נמוכות" | ח"כ בן ארי מצפה מיהודים להיות יותר מוסריים מערבים?
מירב בן ארי, צילום: רענן כהן

אחרי יממה פוליטית סוערת, נראה כי הרכבת הממשלה הופכת להיות משימה קשה עבור הצדדים השונים בכנסת. אחת הסוגיות הבוערות היא שכנראה כל ממשלה שתוקם תשען על תמיכה של לפחות מפלגה ערבית אחת. בדיון שנערך הבוקר (ג') בתכנית  "העולם הבוקר" השתתפו בפאנל איש התקשורת יותם זמרי וח"כ מירב בן ארי שעסקו בסוגיה זו.

(מתוך התכנית העולם הבוקר ערוץ 13) 

זמרי פנה אל בן ארי בשאלה מדוע היא אינה מהססת להכריז באופן מידי כי ח"כ איתמר בן גביר הוא אינו שותף לגיטימי, בעוד שבעניין ח"כ אחמד טיבי היא מסתייגת. בן ארי השיבה: "בן גביר הוא יהודי כמוני. לכן הסטנדרטים שלי גבוהים לגביו", זמרי הזדעזע מתשובתה וטען כי בן ארי מראה "גזענות של ציפיות נמוכות" כדבריו. הדיון החל להתלהט כאשר זמרי טען שדרישה ליותר מוסריות מיהודי היא גזענות כלפי הערבים, בעוד בן ארי ויתר חברי הפאנל טענו כי הדרישה מיהודי למוסריות גבוה היא עומדת בפני עצמה ואינה מושוות למוסריות של ערבים.

הוויכוח המשיך גם ברשתות החברתיות, זמרי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו משתמשים הרבה במושג 'גזענות של ציפיות נמוכות' אבל אני חושב שאף פעם בחיי לא נתקלתי בו בפנים כל כך גלויות". בן ארי לא נשארה חייבת והשיבה: "אני רואה שזמרי נהיה ליברל פתאום ולכן אחדד, הטיעון שלו על 'הציפיות הנמוכות' הוא פשוט המצאה, זה לא מה שאמרתי, אלא שיש לי ציפיות אחרות. אני לא מצפה מיהודים ליותר כי הם עליונים על הערבים, אלא כי הם העם שלי מחול הצביעות של הימין מול החברה הערבית לאחרונה באמת שובר שיאים, תשאלו את בצלאל".