חולדאי: "מה שאנחנו רואים הוא תוצאה של מחסור בדיור"

ראש עיריית תל אביב-יפו מתייחס לאירועי האלימות בעירו שהחלו עם תקיפת ראש ישיבה ביפו בידי ערבים, וטוען כי האלימות הגיעה בשל מצוקת הדיור, בעיקר בקרב הערבים. "כל זה כמובן לא מצדיק אף גילוי של אלימות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/04/21 19:56 ז באייר התשפא

חולדאי: "מה שאנחנו רואים הוא תוצאה של מחסור בדיור"
רון חולדאי , צילום: עיריית תל אביב-יפו

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, הגיב הערב (ב') על אירועי האלימות בעירו, שהחלו אתמול כשערבים תקפו באלימות קשה את מנכ"ל ישיבת "שירת משה" ביפו וראש הישיבה הרב אליהו מאלי. אמש הפגינו יהודים ביפו נגד המקרה, ומנגד, הערבים הפגינו גם הם, קראו "מתנחלים הביתה", ולאחר מכן נרשמו גם הפרות סדר מצד הערבים. 

הרב מאלי לתלמידיו: הסתובבו בשבת עם פלאפונים

חולדאי פתח ואמר: "שוחחתי היום עם פעילים ומנהיגים מכל זרמי האוכלוסיה היפואית. דיברנו על הקשיים והמצוקות ביפו, אבל בראש ובראשונה - על הצורך בסיומה המיידי של אלימות מכל סוג".

"חשוב לומר – מה שאנחנו רואים הוא לא סכסוך לאומי בין יהודים וערבים", קבע ראש העיר. "הוא תוצאה של תסכול מתמשך של דור שלם של יפואים שלא יכולים להמשיך להתגורר בה - בגלל מחסור בדיור, בגלל מחירי נדל״ן מאמירים, ולאחרונה - גם בגלל דיירים מוגנים נדרשים על ידי המדינה לרכוש את הבתים שבהם הם חיים במחירים גבוהים - או לעזוב. הקושי כבד במיוחד בקרב הציבור הערבי-יפואי, שחלופות הדיור שלו מצומצמות במיוחד. כל זה כמובן לא מצדיק אף גילוי של אלימות - אבל התעלמות ממשלתית והעדר טיפול במצוקותיהם של ערביי ישראל בכלל הנושאים, כפי שראוי לכל אזרח במדינה - ימשיך לשרת את התסיסה והסכסוך".

ראש העיר אמר כי העירייה פועלת בנושא באפיקים שונים ובמיוחד בתחום  הדיור. "אנחנו פועלים בשיתוף עם פעילים מהקהילה כדי להבנות תהליך שקוף ומקצועי מול המדינה על מנת שדיירים מוגנים יוכלו לרכוש את דירותיהם. זוהי מצוקה אמיתית שאני מתכוון לעשות כל מה שניתן כדי להביא אותה לפתרון. במקביל, אנחנו פועלים לבניית דיור בהישג יד לקהילה המקומית וליצירת מעטפת בתחום החינוך, הרווחה והקהילה שתוכל לתת מענה מיטבי לילדים ולבני הנוער". 

לסיום אמר: "נמשיך להיות מחויבים לשימורה של יפו כסמל לחיים משותפים, והעיקר - נעשה הכל על מנת שכולם יוכלו לחיות בה בשלום ולא נשלים עם אף גילוי של אלימות".