נתניהו: "יש פתרון לפלונטר הפוליטי"

ראש הממשלה מצדד בהצעת הבחירות הישירות אותה העלה יו"ר ש"ס, קורא גם ליו"ר ימינה להצטרף ולתמוך בה, וטוען כי לא ייתכן שעם 7 מנדטים יכהן כראש ממשלה. "אם בנט לא יעשה זאת, פירוש הדבר שהוא חובר לשמאל". דרעי: "סיעת ש"ס תתמוך בנתניהו כמו שתמכנו עד עכשיו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/04/21 15:50 ז באייר התשפא

נתניהו: "יש פתרון לפלונטר הפוליטי"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ישיבת סיעת הליכוד שנערכה היום (ב') בכנסת, נפתחה עם דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לו נותרו עוד 15 ימים לפקיעת המנדט להרכבת הממשלה הבאה. עד כה נתניהו לא מצליח להשיב אל מפלגתו את יו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער. עוד בטרם ישיבת סיעת הליכוד ערך נתניהו פגישה עם יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, שגם איתו לא הגיע עד כה להסדר.

הסוף לפלונטר הפוליטי? ש"ס הגישה הצעה לבחירה ישירה לראשות הממשלה

"יש פתרון לפלונטר הפוליטי ורוב עצום בציבור תומך בו", אמר נתניהו בפתח דבריו. "במקום להרכיב ממשלות אבסורדיות, למשל עם ראש ממשלה שקיבל בבחירות רק שבעה מנדטים, יתקיימו בחירות ישירות לראשות הממשלה. הציבור יבחר ישירות את ראש הממשלה בבחירות בזק, בלי לפזר את הכנסת". 

נתניהו קרא לבנט לתמוך בהצעה אותה העלה יו"ר ש"ס, אריה דרעי. "היום גם מגיע רגע האמת של נפתלי בנט. הוא התחייב שלא לשבת תחת לפיד עם מרצ והעבודה, בתמיכת המשותפת. לכן עליו להפסיק לדהור לממשלת שמאל יחד עם לפיד, מרצ והעבודה. עליו לתמוך בהצעתנו לוועדה המסדרת שמונעת את העברת הכוח בכנסת לשמאל ואף משאירה בידיו את זכות הווטו ולתמוך בפתרון הבחירה הישירה, דבר שרוב עצום בקרב מצביעיו תומך בו. אם בנט לא יעשה זאת, פירוש הדבר שהוא חובר לשמאל.

בישיבת הליכוד, הזכיר נתניהו דברים שאמר בנט במהלך הבחירות. "בנט אמר בבחירות שלא יהיה ראש ממשלה עם עשרה מנדטים כי זה לא מוסרי ולא דמוקרטי, אבל זה מה שהוא עדיין מנסה לעשות כרגע עם לפיד, מרצ, העבודה והמשותפת". 

עוד הוא אמר: "הם דנים עכשיו בממשלה של השמאל. הם קוראים לזה אחדות אבל זו ממשלה של השמאל עם שיתוק פריטטי שמוכר לכם. זה דבר רע מאוד לעם ישראל. זה כמובן לא משקף את ההתחייבויות של בנט מהבחירות".

דרעי: "אנחנו לקראת בחירות חמישיות שלא יביאו הכרעה"

כמו שאר ראשי הסיעות, גם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, נשא נאום בפתח ישיבת סיעתו, והתייחס כמובן להצעה אותה העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו, הצעה לעריכת בחירות ישירות לתפקיד ראש הממשלה. 

"הצעת החוק הזו לא משנה את המשטר", אמר בפתח דבריו. "היא גם לא משנה את הכללים. היא רק נותנת פתרון למבוי סתום שישראל נקלעה אליו. ארבע פעמים הלכנו לבחירות, אין ממשלה בישראל ואנחנו לקראת בחירות חמישיות ששוב לא יביאו הכרעה ויהיו הכנה לבחירות שישיות ומי יודע עוד לאיפה. יש דיבורים על ממשלה חלופית אחרת שנראית לי הזויה, ממשלה עם כל כך הרבה קטבים. אין לה שום מכנה משותף חוץ מרק לא ביבי והיא תחזיק מעמד זמן קצר מאוד ומי יודע מה הנזקים שתביא".

דרעי הסביר: "לכן הצענו דבר פשוט וברור: לא מפזרים את הכנסת ולא משנים את שיטת המשטר. אלא העם, שהוא הריבון, יגיד את דברו לגבי מי הוא רוצה בתור ראש ממשלה. אותו ראש ממשלה יצטרך את אמון הכנסת גם בתקציב וגם בהצגת הממשלה. אני מעריך שאם אכן החוק יעבור, נלך תוך 30 יום לבחירות".

יו"ר ש"ס הבהיר כי בכל מצב הסיעה בראשותו תישאר נאמנה לנתניהו: "אני לא מסתיר, אנחנו עקביים. סיעת ש"ס תתמוך בנתניהו כמו שתמכנו עד עכשיו. הציבור יאמר את דברו ואני מעריך שלאחר מכן תהיה לו האפשרות להקים ממשלה".