סמוטריץ' פונה לבנט: "הקמפיין הסתיים, הגיע הזמן להכריע"

יו"ר הציונות הדתית פונה בפתח ישיבת הסיעה ליו"ר ימינה ואומר כי עליו להחליט, "האם אתה מעוניין בממשלת ימין או בממשלת שמאל". לראש הממשלה הוא אומר: "תעשה כל שביכולתך לבנות גשרים ואמון עם חבר הכנסת סער"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/04/21 15:33 ז באייר התשפא

סמוטריץ' פונה לבנט: "הקמפיין הסתיים, הגיע הזמן להכריע"
סמוטריץ', היום, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ראשי המפלגות נשאו היום (ב') נאומים חשובים בפתח ישיבות סיעותיהם. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', דיבר בפתח ישיבת סיעתו על המשבר הפוליטי ופנה אל ראשי מפלגות הימין, אך בפתח דבריו התייחס לאלימות הערבית אליה אנו נחשפים בימים האחרונים דרך סרטונים ברשתות החברתיות. במהלך הישיבה חה"כ אורית סטרוק נבחרה לתפקיד יו"ר הסיעה.

"המדינה בוערת, בריונים ערבים פורעי חוק בערים המרכזיות במדינת ישראל מובילים מסע אנטישמי של פגיעה ביהודים רק בשל היותם יהודים", אמר סמוטריץ', "אני רוצה לחזק את כוחות הביטחון וקורא לשרים האחראיים לתת הוראה לגדוע באחת את ההתפרעויות של שונאי ישראל כנגד יהודים ברחבי הארץ. זו מציאות שלא ניתן לקבל ושחושפת טפח נוסף ברפיון ידיה של מערכת המשפט הישראלית שלא אחת מתאכזרת לרחמנים ומרחמת על אכזריים".

מכאן עבר סמוטריץ' למשבר הפוליטי החמור. "כבר קרוב לשנתיים, אנחנו נמצאים בפלונטר פוליטי ובמחלוקות שלא מאפשרות לנו להמשיך ולבנות את המפעל הציוני שכולנו חלק ממנו ורוצים בטובתו. אובייקטיבית, המצב הפוליטי הוא כזה שמאפשר הקמת ממשלת ימין, ממשלה שהרוב המוחלט של אזרחי ישראל חפץ בה ומבקש את הגשמת ערכיה. אבל יש מחלוקות ומשקעים וכעסים ושום דבר לא מתקדם".

"הקמת ממשלה שנשענת ותלויה במי שמזדהים עם אויבי ישראל, מחבקים ומעודדים מחבלים, אינם מקבלים את מדינת ישראל כמדינה יהודית, ומנסים להשיג באמצעים שלטוניים את מה שלא הצליחו אויבינו להשיג במלחמה - מסוכנת למדינת ישראל, וחובה למנוע אותה. אני שב ומתחייב, כפי שעבר עשיתי פעמים רבות, לעשות הכל כדי למנוע את איוולת הקמתה. אין לי ספק  שלמרות קולות מבולבלים שנשמעים בשולי מחנה הימין, אף אחד מראשי מפלגות הימין לא באמת מעלה בדעתו להקים ממשלה שכזו".

יו"ר הציונות הדתית פנה אל יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט, וקרא להם להקים ממשלת ימין יציבה שתעבוד למען אזרחי ישראל. "גדעון, אני מתייצב לימינך,  נעבוד יחד ונמצא את הדרך להקים ממשלת ימין טובה עבור אזרחי ישראל. נפתלי, התעתוע הפוליטי והמשחק המקביל שלך עם השמאל ועם הימין משמר את הכאוס הפוליטי".

עוד אמר לבנט: "הקמפיין הסתיים, הגיע הזמן להכריע, האם אתה מעוניין בממשלת ימין או בממשלת שמאל, כשתכריע, אפשר יהיה להקים ממשלה. כל עוד אתה יושב על הגדר, ממתין לכשלונו של נתניהו כדי להקים ממשלה עם לפיד, לא ניתן לצפות משחקנים אחרים, שמחשבים גם הם את עתידם הפוליטי, להיכנס את המגרש ולהתחייב להקמת ממשלת ימין: הגיע הזמן שתחליט - אתה עם הימין או עם השמאל".

לסיום, קרא גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, להגיע להסכמות: "אדוני ראש הממשלה, אני קורא לך, תעשה כל שביכולתך לבנות גשרים ואמון עם חבר הכנסת סער. העם מצפה מאיתנו להתגבר על המשקעים, לעשות ויתורים הדדים ולהצליח להקים ממשלה טובה לעם ישראל".