יו"ר הכנסת הודיע לח"כים הערבים על שלילת חלק מזכויותיהם

לאחר שחלק מחברי הרשימה הערבית המשותפת סרבו להישבע אמונים לפי הנוסח המקובל בהשבעת הכנסת, יריב לוין הודיע כי ישללו חלק מזכויותיהם, זאת בעקבות חוות דעת של היועצת המשפטית לכנסת

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/04/21 07:56 כז בניסן התשפא

יו"ר הכנסת הודיע לח"כים הערבים על שלילת חלק מזכויותיהם
ח"כ סאמי אבו שחאדה, יו"ר בל"ד, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

‏יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע אמש (ה') רשמית לארבעת חברי הכנסת מהרשימה המשותפת שסירבו להצהיר אמונים בנוסח המקובל בהשבעת הכנסת ה-24, על שלילת חלק מזכויותיהם, זאת בעקבות חוות דעת של היועצת המשפטית לכנסת. לא תהיה פגיעה במשכורתם של הח"כים כל עוד יצהירו אמונים בישיבת המליאה הקרובה. עם זאת, עד אז ינוקו משכרם משכורות יועציהם.

חשב הכנסת הודיע זאת לחברי הכנסת מהרשימה המשותפת בשם יו"ר הכנסת, לאחר שהיועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק, פרסמה אתמול את חוות דעת בעניין: "אני סבורה כי בהתאם לחוק היסוד יש למנוע מחברי הכנסת סמי אבו שחאדה, עופר כסיף, איימן עודה ועאידה תומא סלימן את כל הזכויות המנויות. עם זאת, אין לשלול מהם את חסינותם, ואין לשלול מהם זכויות פרלמנטריות אחרות". אמרה אפיק, והוסיפה כי אין לשלול את שכרם של חברי הכנסת.

 

(השבעת הכנסת ה-24)

 

כזכור, חברי הרשימה המשותפת חרגו מהנוהג המקובל במהלך ההשבעה לכנסת ה-24, שהתקיימה מוקדם יותר השבוע. כאשר מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, הקריאה את שמות חברי הרשימה הערבית המשותפת בכדי שיצהירו על התחייבותם "למדינה ולחוקיה", חרגו הח"כים של סיעות בל"ד וחד"ש מהנוסח המקובל, ונשבעו להתחייב "להאבק בכיבוש, להילחם בגזענות, בחוק הלאום ובאפרטהייד". במהלך דבריהם, הושמעו קריאות מחאה רבות מצד שאר יושבי המשכן ויו"ר הכנסת ביקר אותם על כך.

 .