מסתמן: גוש הימין מתאחד בחוק פרסונלי נגד נתניהו

על מנת לצרף את תקווה חדשה לקואליציה, ראשי מפלגות הגוש הימין חרדי מציעים כי יקימו מתווה בו יקצבו את כהונת ראש הממשלה. ראשי המפלגות יכריזו כי לאחר שלוש שנים כולם יתחייבו כי לא ישבו יותר תחת נתניהו

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/04/21 09:26 כו בניסן התשפא

מסתמן: גוש הימין מתאחד בחוק פרסונלי נגד נתניהו
יתאחדו כדי לסיים את כהונת נתניהו, צילום: הותר לשימוש

יומיים עברו מאז ניתן המנדט לבנימין נתניהו להרכיב ממשלה, והמשימה עדיין רחוקה מלהסתיים היות ולא השיג 61 תומכים. גוש הימין נמצא בפלונטר, כאשר הציונות הדתית התומכת בנתניהו מסרבת להצטרף לגוש נתניהו אם יצטרף תמיכה של מפלגה ערבית, ומנגד תקווה חדשה מסרבת להצטרף לממשלה בה נתניהו עומד בראשה. על פי פרסום ברשת ב', ראשי מפלגות הציונות הדתית, ימינה, ש"ס ויהדות התורה, מגבשים מתווה שיצרף את תקווה חדשה ויפתור את הפלונטר.

המתווה אותו מציעות מפלגות גוש הימין-חרדים, הוא קציבת כהונתו של נתניהו כראש ממשלה, וקביעת תאריך סיום. לפי המתווה נתניהו יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה, אך לאחר תקופה של בין שנתיים לשלוש יאלץ לוותר על תפקידו. במידה ולא יקבל את המתווה יכריזו כל ראשי המפלגות כי הם אינם מוכנים לשבת יותר תחת נתניהו אם ימשיך לכהן אחרי התאריך שנקבע. בנוסף על מנת לגבות את המתווה הקואליציה תחוקק חוק המגביל כהונות של ראשי ממשלה בישראל, חוק רטרואקטיבי, שיקבע כי משך כהונתו של נתניהו הייתה ארוכה דיה.

בגוש מקווים כי המתווה יהיה מקובל על גדעון סער, העומד בראש בתקווה חדשה, ובכך ימנעו בחירות חמישיות ותוקם ממשלת ימין יציבה. כזכור, לאחר תוצאות הבחירות הגוש הימין חרדי מחולק לשניים ביחס להקמת ממשלת ימין בתמיכת הערבים. בציונות הדתית וכך גם בימינה הצהירו מספר פעמים כי לא ישבו בממשלה בתמיכה של מפלגת רע"מ, בעוד שהמפלגות החרדיות לא רואות בכך כלל בעיה. הדרך היחידה להקמת ממשלה כדי להשאיר את כל הצדדים מרוצים, זה למצוא עריקים מגוש מנגדי נתניהו שיסכימו בכל זאת לשבת תחתיו כדי למנוע בחירות או הקמת ממשלה בראשות לפיד.