סמוטריץ' לבנט: אל תמנע ממשלת ימין | צפו

בהצהרה לתקשורת, התייחס יו"ר הציונות הדתית למגעים להקמת ממשלה המתנגדת לנתניהו ותקף בחריפות את שותפו לשעבר: "בנט, אתה מקים ממשלת שמאל. זה משחק מסוכן" | צפו

עדיאל שביט שירה שור ועדיאל שביט, חדשות כיפה 04/04/21 19:37 כב בניסן התשפא

סמוטריץ' לבנט: אל תמנע ממשלת ימין | צפו
סמוטריץ'. , צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90

בחירות 2021: יממה לפני סבב ההתייעצויות אצל הנשיא, הצהיר הערב (א') יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', על דרכו במגעים להקמת ממשלה, במהלך ישיבת סיעתו בכנסת. סמוטריץ' קרא לסער ובנט "לחזור הביתה", למחנה הימין, והבהיר את אי-נכונותו להקים ממשלה בהישענות על מנסור עבאס.

צפו בהצהרה:


 

סמוטריץ' פנה ליו"ר ימינה, מי שהפך ללשון המאזניים בין הגושים: "פונה לחברי ושותפי עד לא מכבר נפתלי בנט. משמעות ההמלצה שלך מחר מקרבת אותנו לממשלת שמאל גם אם תקראו לה בשמות מכובסים של שינוי וריפוי. האתרוג של השמאל מסנוור אותך ואני כאן לומר - אל תמנע הקמת ממשלת ימין. כל המלצה שלך שהיא לא נתניהו תקרב אותנו לממשלת שמאל. אם תמליץ על עצמך ו-7 המנדטים שקיבלת בבחירות - תקרב אותנו לממשלת שמאל".

יו"ר "הציונות הדתית" הצהיר על כוונתו לפעול למען ממשלת ימין: "אני מודע היטב לקשיים העומדים בדרך, אבל מאמין בכל ליבי שזה אפשרי. בכוונתי להשקיע את כל זמני ומרצי בשבועות הקרובים כדי להביא להקמת ממשלת ימין אמיתית. בשלב הראשון נדרשת ירידתו של בנט מהגדר וחבירתו החד משמעית, כבר מחר, לימין, ובהמשך יצירת התנאים שיאפשרו את חבירתם של סער ושותפיו לממשלה לאומית. אני מבין את הקשיים האמיתיים והצודקים שלהם ומשוכנע שינם לכך פתרונות. אקריב כל מה שאוכל ואשים על השולחן, את הערכים שלי, את האמינות שלי ואהפוך כל אבן כדי להצליח בעזרת השם. חברים, אני מאמין שזה אפשרי".

 

צילום: ללא

 

בנוסף לכך, בהצהרתו הערב הכריז סמוטריץ' כי ממשלה עם מנסור עבאס לא תקום. "התעוררתי הבוקר לכותרות שמאשימות אותי בטרפוד הקמת ממשלת ימין", אמר יו"ר הציונות הדתית. "חבל על הזמן שאתם משקיעים בקמפיין הזה, ממשלת ימין לא תקום בתמיכת מנסור עבאס, לא במשמרת שלי. לא אהיה זה שחתום על הכשרת שוללי המדינה היהודית. לא אהיה שותף לשום ממשלה שתאחז בקולות תומכי טרור ומנחמי משפחות מחבלים".

כזכור, כבר עם היוודע על נכונותה של הליכוד להישען על רע"ם בהקמת הממשלה, ויתר על כן לאחר נאומו של יו"ר רע"ם מנסור עבאס, סמוטריץ' גינה אפשרות זו בחריפות ואמר כי הוא ומפלגתו לא יהיו שותפים לשום ממשלה שתסתמך על רע"ם: "הקמת ממשלה שתישען על רע"ם ומנסור עבאס תהיה אסון ובכיה לדורות ולא נאפשר לה לקום". יו"ר הציונות הדתית אמר כי הסתמכות של הימין על עבאס תהיה פשע וכי "ניסיונות ההלבנה מימין של רע"ם ומנצור עבאס משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן. לא נאפשר לזה לקרות".

 

חברי "הציונות הדתית", אורית סטרוק ואופיר סופר

חברי "הציונות הדתית", אורית סטרוק ואופיר סופרצילום: ללא

חברי "הציונות הדתית"

חברי "הציונות הדתית", מיכל וולדיגר, שמחה רוטמן ורחל צינקיןצילום: עדיאל שביט