מנסור עבאס: "בניגוד לכל הפוליטיקאים - אני לא פסלתי איש"

בנאום היסטורי, בו הוא לא חשף על מי ימליץ לנשיא המדינה, הושיט יו"ר רע"מ יד לשיתוף פעולה א-פוליטי והתייחס לבעיות בחברה הערבית: "אני מייצג ציבור שלם שסובל מבעיות קרדינליות בכל תחומי החיים. יש לנו הזדמנות לעשות שינוי לחברה אזרחית גדולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/21 20:15 יט בניסן התשפא

מנסור עבאס: "בניגוד לכל הפוליטיקאים - אני לא פסלתי איש"
מנסור עבאס. נאום היסטורי, צילום: Flash90

יו"ר רע"מ מנסור עבאס, נשא הערב (ה') ממלון רמדה אוליבייה בנצרת, נאום שבמונחים רבים נחשב להיסטורי ושודר בכל כלי התקשורת הישראלים. בנאומו של מי שמחוזר על ידי שני הגושים הפוליטים, הוא ציין כי, "בניגוד לכל הפוליטיקאים שעסקו בפסילות מימין ומשמאל אני לא פסלתי איש".

עבאס המשיך ואמר כי, "הגישה שלי היא 'מה כן' ופחות 'מה לא'. אני מייצג ציבור שלם שמהווה למעלה מ-20 אחוזים מתושבי המדינה שסובל מבעיות קרדינליות בכל תחומי החיים, מביטחון אישי ועד קורת גג. יש לנו הזדמנות לעשות שינוי לחברה אזרחית גדולה. נדרשת בעת הזאת מנהיגות ואחריות שתיצור אמון רב מגזרי כדי שנצעד קדימה לקראת עשור טוב יותר".

"אני נושא תפילה של תקווה וחתירה בלתי מתפשרת לחיים על בסיס שיוויון אמיתי. חרטנו על דגלנו לקדש את החיים ולתעב את האלימות". אמר עבאס והוסיף: "המחנה המשותף שלנו כולנו גדול מהמפריד בינינו". 

"אני מנסור עבאס, ערבי-מוסלמי גאה, אזרח ישראל, שעומד בראש התנועה הערבית הגדולה ביותר,  מושיט יד, בשמי ובשם הציבור הערבי שבחר בנו, כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים בארץ הקדושה לשלוש הדתות ושני העמים. אנחנו מתעבים אלימות נגד כל אדם בשל זהותו הפוליטית או הדתית. הגיעה העת להכרת הנרטיב ולחפש את המשותף".

מוקדם יותר פנה אליו יו"ר כחול לבן בני גנץ בבקשה שלא יענה להבטחותיו של בנימין נתניהו, ולא יעביר אליו את תמיכתו: "עכשיו, כשהוא צריך אתכם, הוא יספר סיפורים ויבטיח הכל - הוא משקר. כל מה שהוא רוצה זו הצבעה אחת, לבטל את הממשלה הפריטטית, ואז כשלא יצטרך אתכם יותר, כל ההבטחות יכנסו לפח הזבל של ההיסטוריה".