הרב קנייבסקי רומז: נעדיף קואליציה עם הערבים מאשר עם השמאל

המנהיג הרוחני של הזרם הליטאי יוצא בהברה כי מפלתו תעדיף להיות חלק מקואליציה של מפלגות שמכבדות את הדת, מאשר אלו שנגדה. הדברים נאמרו כחלק מהבהרה האם יעדיפו לשבת עם מפלגות יהודיות מהמשאל או מפלגות ערביות דתיות

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 02/04/21 13:40 כ בניסן התשפא

הרב קנייבסקי רומז: נעדיף קואליציה עם הערבים מאשר עם השמאל
הרב קנייבסקי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

בגוש תומכי נתניהו נראה כי העמדה כלפי הצטרפות לממשלה בתמיכת רע"מ חלוקה. מוקדם יותר היום   (ו') הצהיר יו"ר הצינות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כי הוא מתנגד בכל תוקף לממשלה בתמיכת רע"מ: "הקמת ממשלה שתישען על רע"מ ומנסור עבאס תהיה אסון ובכיה לדורות ולא נאפשר לה לקום". אלא שבמפלגה החרדית אשכנזית נראה כי אין התנגדות להקמת ממשלה עם הערבים, ושקואליציה עם מפלגות חילוניות בעייתיות יותר.

מביתו של הרב חיים קנייבסקי, המנהיג הרוחני של הזרם הליטאי, יצאה הודעה: "בעקבות פניות חוזרות ונשנות, אנו מבקשים לחדד: הרב נשאל על האפשרות להקמת ממשלה שתשען על תמיכת המפלגות הערביות מול תמיכה ממפלגות אנטי דתיות ואמר כי עדיף שיתוף פעולה עם מי שיכבד את הדת והמסורת היהודית על פני מי שרודף את הדת".

למעשה השאלה שעמדה בפני הרב היא מה למעשה יותר חמור להקים קואליציה עם לפיד, מרצ וישראל ביתנו, או תמיכה של הרשימה הערבית המאוחדת. כשהוצגו הדברים לפני הרב נראה כי השיקול עמד בין הקמת ממשלה עם יהודים אנטי דתיים או ערבים מוסלמים. לפי ההודעה שיצאה הרב קנייבסקי מעדיף שיתוף פעולה עם אנשים דתיים, לא משנה מאיזו דת, מאשר אנשים המתנגדים לה גם אם הם עצמם יהודים. הצהרה שכזו עשויה להקל במקצת על נתניהו בהקמת ממשלה בתמיכת המשותפת, אך עדיין קיימת התנגדות ממפלגות הימין, וזה עוד טרם הגעה להבנות עם נפתלי בנט.

;