גנץ דרש חוות דעת מהיועמ''ש לגבי כשירות נתניהו

יו"ר כחול לבן נשא הצהרה שבה תקף את סירובו של נתניהו, לטענתו, לאשר מינוי קבע של שר משפטים: "זו הוכחה לכך שנתניהו בניגוד אינטרסים בין האישי לבין המדינה. שלחתי מכתב ליועמ"ש בבקשה שיבדוק את כשירותו של נתניהו לעמוד בראשות הממשלה"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/03/21 18:08 יח בניסן התשפא

גנץ דרש חוות דעת מהיועמ''ש לגבי כשירות נתניהו
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מחר יהיה יום חשוך בתולדות מדינת ישראל", כך פתח יו"ר כחול לבן בני גנץ את הצהרתו לתקשורת היום (ד'). אמירתו החריפה של גנץ מתייחסת לסירובו של נתניהו לאשר מינוי קבוע של שר משפטים, וחשף כי כתוצאה מכך הוא דרש מהיועמ"ש לבדוק את כשירותו של נתניהו לעמוד בראשות הממשלה. בהמשך דבריו, התייחס גנץ למגעים להרכבת ממשלה, לאחר קבלת הנשיא את תוצאות הבחירות, מוקדם יותר היום.

כזכור, גנץ ביטל את ישיבת הממשלה שתוכננה לתחילת השבוע, לאחר שנתניהו סרב לאשר בה, לטענתו, את המינוי הקבוע לשר המשפטים. ביקורת קשה הושמעה כלפי גנץ על החלטתו לבטל את הישיבה והוא הואשם באי העברת התקציב לקניית מלאי חיסונים נוסף, שהיה אמור להיות מאושר בישיבה שבוטלה. בנאומו אישש גנץ כי הוא לא מתכוון לחזור אחורה מהתעקשותו בעניין: "החל ממחר לא יהיה שר משפטים מכהן, נתניהו פוגע בשלטון החוק - לא אאפשר זאת".

גנץ התריע בפני נתניהו על צעדיו למניעת מינוי קבוע במשרד המשפטים: "שלחתי מכתב ליועמ"ש שיבדוק את כשירותו של נתניהו לעמוד בראשות הממשלה, תהיה החלטתו אשר תהיה".

 

המכתב של גנץ ליועמ"ש

המכתב של גנץ ליועמ"שצילום: ללא

צילום: ללא

 

יו"ר כחול לבן תקף את ראש הממשלה: "תוך כמה חודשים לא יהיה פרקליט מדינה. אי מינוי שר משפטים הוא הוכחה ניצחת שנתניהו נמצא בניגוד אינטרסים. במקום להתייצב בבית המשפט, נתניהו מבקש לחפור תחת יסודותיו. הצדק יצא לאור רק בבית המשפט. גם אם אין שר משפטים, רגלך לא תדרוס את שלטון החוק"  .

חיזורים אחרי רע"ם | סיכום היום הפוליטי

בתוך כך, שר הביטחון גנץ התייחס בהצהרתו למגעים להרכבת ממשלה בגוש הקורא להחלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת סבב ההתייעצויות אצל הנשיא ריבלין בשבוע הבא. גנץ אמר כי הוא ישמח להיפגש עם כל אחת מהמפלגות, הכל בכדי להגיע להסכמות בנוגע למועמד המוביל לראשות הממשלה. 

 

 

"אמליץ לנשיא על בעל הסיכוי הטוב ביותר להרכיב ממשלה - אם זה לפיד או כל אחד אחר", הצהיר יו"ר כחול לבן. "במהלך כל ימי חול המועד אני ממשיך בעבודתי עם חברים במפלגות השונות במאמץ למצוא הפיתרון שיגרום להחלפתו של נתניהו". מוקדם יותר היום, נפגש גנץ בשנית עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, והשניים דנו בניסיונות להקמת ממשלה, אך לא הגיעו להסכמות על מועמד מוסכם שיש להמליץ עליו בפני הנשיא.

שר האוצר ישראל כ"ץ הגיבה למתקפה של גנץ בהצהרתו: "גנץ ממשיך לעכב את הדיון בממשלה על רכש חיסונים וצרכים בריאותיים דחופים עם עוד מכתבים והשגות, למרות שההצעה הוגשה לממשלה אחרי שאושרה מקצועית ומשפטית על ידי הדרגים המקצועיים במשרדי האוצר והבריאות וכן על ידי היועמ"ש, ואין לה כל קשר למינוי כזה או אחר".

 

 

ח"כ מיקי זוהר הגיב גם הוא לדברי שר הביטחון: ‏"נאום גנץ מחשיד. מה הבהלה למינוי שר משפטים? מזה זמן רב נראה שגנץ עובד אצל מנדלבליט במשרה מלאה. גנץ, אתה בניגוד עניינים מעצם העובדה שאתה לא משרת באמת את הציבור אלא את גחמותיו של היועמ״ש שיש ביכולתו להשפיע על העתיד שלך באמצעות פרשת המימד החמישי".