סקר מנדטים אחרון לפני הבחירות - נתניהו מתחזק

שלושה ימים לבחירות: בסקר המנדטים של אולפן שישי, נתניהו מתחזק, סער ובנט מתרסקים למספר חד-ספרתי, ועדיין אין הכרעה בגושים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 20/03/21 19:44 ז בניסן התשפא

סקר מנדטים אחרון לפני הבחירות - נתניהו מתחזק
הפתקים מוכנים, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

שבוע הבחירות מתחיל: סקר המנדטים האחרון לפני הבחירות התפרסם אמש (ו') אך גם בו טרם התקבלה הכרעה בין הגושים. בסקר של אולפן שישי הליכוד שומרת על מגמת העלייה של הימים האחרונים, מצליחה לעבור את 30 המנדטים, ועומדת על 32 מנדטים. יש עתיד ממשיכה להיות המפלגה השנייה בגודלה, אך יורדת במעט ומקבלת 18 מנדטים.

בנט וסער מתרסקים אל מספר חד-ספרתי של מנדטים, כאשר כל אחד מהם מצליח להשיג בסקר זה 9 מנדטים בלבד. בשביל שתי המפלגות זוהי התוצאה הנמוכה מזה זמן רב. הרשימה המשותפת יורדת גם היא, ל-8 מנדטים בלבד, ירידה שככל הנראה מיוחסת למעבר מנדטים לרע"ם, מפלגתו של מנסור עבאס, שהתפצל מהמשותפת למפלגה נפרדת ומצליח גם בסקר זה לעבור את אחוז החסימה ולהשיג 4 מנדטים.

ש"ס מצליחה לשמור על כוחה ולעמוד על 8 מנדטים. יהדות התורה מתייצב על 7. ישראל ביתינו ממשיכה לעמוד גם היא על 7 מנדטים. העבודה יורדת במעט ל-6 מנדטים, ככל הנראה משום מעבר מצביעים למרצ, בניסיון להציל אותה בכדי שתעבור את אחוז החסימה, מה מצליח על פי סקר זה, כאשר מרצ משיגה 4 מנדטים. 

את הרשימה סוגרות המתנדנדות, כחול-לבן של בני גנץ והציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ', עם ארבע מנדטים כל אחת, ובכך מצליחות בכל זאת לעבור את אחוז החסימה. כאמור, גם מרצ ורע"ם עומדות על 4 מנדטים בלבד וההתנדנדות של ארבע המפלגות הללו מתחת או מעל לאחוז החסימה, בהחלט יכולה להכריע את הבחירות.

בשאלת ההעדפה לראשות הממשלה מצביעי הסקר ענו כי ראש הממשלה נתניהו הוא המועדף עם 36% מכלל הנשאלים, אחריו – לפיד עם 23% תמיכה. סער ובנט הרחק מאחור: סער עם 12% ובנט עם 7% בלבד. בקרב מצביעי הימין – נתניהו מוביל בפער גדול, עם 57% העדפה. סער ובנט גם כן בפיגור משמעותי: סער עם 12% ובנט עומד על 11% תמיכה.

פסימיות נרשמה בסיכויי התוצאות להביא להכרעה: משתתפי הסקר אינם מאמינים שהבחירות יובילו להקמת ממשלה. 40% מכלל הנשאלים מעריכים שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה, בעוד 38% מעריכים שלא תושג הכרעה וישראל תלך למערכת בחירות חמישית. 11% בלבד חושבים שהמחנה שמתנגד לנתניהו ישיג רוב של 61 מנדטים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן