סיכום סקרי השבוע | מספרים, השוואות וממוצע

במשך השבוע התפרסמו לא מעט סקרים. איזו מפלגה עלתה? איזו ירדה? האם יש מפלגה ששמרה על יציבות? ואיזה גוש מצליח להרכיב ממשלה אם בכלל | עושים סדר עם תמונת הסקרים המלאה והשוואה לסקרי השבוע הקודם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/03/21 14:20 ו בניסן התשפא

סיכום סקרי השבוע | מספרים, השוואות וממוצע
צילום: פלאש 90

הסקרים האחרונים לקראת הבחירות לכנסת ה-24, התפרסמו הבוקר (ו'), ארבעה ימים לפני שנלך לשלשל את פתקי ההצבעה לקלפי בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות. לא מעט סקרים התפרסמו בימים אלה, ובשביל לחסוך את הבלבול, ערכנו עבורכם את סיכום המספרים ואת ממוצע כלל הסקרים שפורסמו במהלך השבוע החולף.

סיכום סקרי השבוע הקודם כאן

אמנם אין מדובר בממוצע איתו ניתן להרכיב ממשלה, אך הממוצע יציג לכם מבט על המגמות מהשבוע החולף. מפלגת השלטון, הליכוד, התחזקה השבוע ביותר ממנדט, ומנגד, המפלגה השניה בגודלה, יש עתיד, רשמה בשבוע שמסתיים זה עתה, ירידה של מנדט. תקווה חדשה פתחה את מסע הבחירות שלה חזק אך נחלשה, וגם השבוע המשיכה את מגמת הירידה עם מנדט וחצי פחות. ימינה אמנם עדיין המפלגה השלישית בגדולה, אך גם היא איבדה יותר ממנדט.

בקרב המפלגות הקטנות השינויים לכאורה קטנים יותר, אך יכולים להיות מאוד משמעותיים עבורן. הדבר נכון במיוחד עבור מפלגת העבודה שאיבדה כמעט מנדט שלם, ועבור מפלגת הציונות הדתית שהתחזקה בכמעט מנדט אחד נוסף. 

ממוצע כלל הסקרים שעלו השבוע

ממוצע כלל הסקרים שעלו השבועצילום: כיפה


הסקר האחרון שעלה היום של מכון דיירקט פולס, ומופיע אצלנו בטבלה, שונה מהסקרים שהתפרסמו עד כה, עם חלוקת מנדטים שונה. מהנתונים עולה כי על פי הסקר האחרון, גוש ימין בראשות הליכוד, שלוקח איתו את ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית וימינה מגיע ל-61 מנדטים ומאפשר הכרעה והקמת ממשלת ימין.

"לפי תמונת המגמות שלנו, שלוש מתוך ארבע המפלגות בתחתית נמצאות במגמה חיובית ובסבירות גבוהה להיות בכנסת הבאה. אחת מהן להערכתנו תהיה גם הברבור השחור של מערכת הבחירות: כחול לבן, שחוזרת דה פקטו מאי המתים. כך גם הציונות הדתית ורע"מ שמתחילות להתייצב בפנים", הסבירו בדיירקט פולס. 

"בטווח המומנטום השלילי ועם פריכות גבוהה, נמצאות שתי מפלגות שאיש לא חזה את מצבן כך בעת הזו: מפלגת העבודה ומפלגת תקווה חדשה".

המדגם האחרון לבחירות 2021 נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריכים ה- 17 עד ה- 18 במרץ 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 6,436 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה בישראל לרבות דוברי ערבית, רוסית והחברה החרדית. טעות הדגימה הסטטיסטית 1.2%+- בהסתברות של 95%.


(בנט מזמין את נתניהו לדיבייט)