בג"ץ דחה את עתירת הליכוד: הסיסמה "חוזרים לחיים" נאסרה לשימוש

בג״צ דחה את עתירת הליכוד לשימוש בסלוגן "חוזרים לחיים" עד לבחירות, והותיר את האיסור לשימוש בו על כנו. "הקמפיין העושה שימוש בסיסמא "רוכב" איפה על המשאבים שהושקעו זה מכבר מכספי הציבור". השופט שטיין היה בדעת מיעוט ותמך בעמדת הליכוד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/03/21 11:18 ו בניסן התשפא

בג"ץ דחה את עתירת הליכוד: הסיסמה "חוזרים לחיים" נאסרה לשימוש
נאסר לשימוש. "חוזרים לחיים", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ דחה היום (ו') את עתירת הליכוד באשר לשימוש בסיסמת הבחירות של המפלגה, "חוזרים לחיים". בכך קיבל בג"ץ את עמדת ועדת הבחירות המרכזית שאסרה על מפלגת הליכוד והעומד בראשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו להשתמש, בסיסמה בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה. השופט אלכס שטיין היה בדעת מיעוט ותמך בעמדת הליכוד. 

בהחלטת בג"ץ נכתב: "אין ספק כי משרד הבריאות השקיע משאבים על מנת ליצור זיהוי בקרב הציבור בין הסיסמא לבין הקמפיין לעידוד החיסונים, אשר בו הושקעו משאבים רבים ובלתי מבוטלים. קמפיין מפלגת הליכוד העושה שימוש בסיסמא "רוכב" איפה על המשאבים שהושקעו זה מכבר מכספי הציבור".

כבר בתחילת השבוע, משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגישו את עמדתם בנוגע לעתירה לפיה קמפיין הליכוד שמשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים", הינו אסור לפי חוק הבחירות. עמדתם כי מדבור בתעמולת בחירות ובנוסף הניכוס הפוליטי עלול לפגוע במבצע ההתחסנות הארצי.

במכתב שנמסר לוועדת הבחירות המרכזית נאמר: "הסלוגן "חוזרים לחיים" נוצר בעבודה משותפת של גורמי המקצוע במשרד הבריאות בשיתוף יועצי שר הבריאות." והוסיפו "מדובר בסלוגן שמזוהה עם קמפיין מבצע החיסונים של משרד הבריאות".

יומיים לאחר מכן, ועדת הבחירות בראשות השופט עוזי פוגלמן קבעה כי השימוש בסלוגן לטובת קמפיין בחירות - אסור. לדברי השופט, שימוש בסיסמה "חוזרים לחיים" עלול להתפרש כי החיסונים הם עשייה של הליכוד ולא של משרד הבריאות.

"השימוש בביטוי 'חוזרים לחיים' עלול ליצור דימוי של זהות בין השירות הציבורי לבין אותו מעומד, זהות אשר יש בה כדי לפגוע באמון הציבור בשירות הציבורי ובתדמיתו הניטרלית", נכתב בהחלטת השופט. בנוסף הדגיש כי סיסמת משרד הבריאות נועדה לעודד את הציבור להתחסן, וברגע שאותה סיסמה תופיע על קמפיין מפלגה, הדבר עלול למנוע מאנשים להתחסן, מהחשש שהחיסון הוא פוליטי ולא לטובת בריאות הציבור. 

https://www.youtube.com/watch?v=nfzb2p8e0ng
("חוזרים לחיים", הליכוד)

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן