ועדת הבחירות אסרה על הליכוד להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים"

הסלוגן של משרד הבריאות נאסר לשימוש עבור מפלגתו של ראש הממשלה: "עלול ליצור דימוי של זהות בין השירות הציבורי לבין אותו מעומד". בנוסף טענו בהחלטה כי אם החיסון יתפרש כאקט פוליטי הציבור ימנע מלהתחסן

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/03/21 09:31 ד בניסן התשפא

ועדת הבחירות אסרה על הליכוד להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים"
צילום: משרד הבריאות

לפני יומיים בלבדמשרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הגישו את עמדתם בנוגע לעתירה לפיה קמפיין הליכוד שמשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים", הינו אסור לפי חוק הבחירות. הבוקר (ד') ועדת הבחירות בראשות השופט עוזי פוגלמן קבעו כי השימוש בסלוגן לטובת קמפיין בחירות היא אסורה. לפי השופט שימוש בסיסמה "חוזרים לחיים" עלול להתפרש כי החיסונים הם עשייה של הליכוד ולא של משרד הבריאות.

"השימוש בביטוי 'חוזרים לחיים' עלול ליצור דימוי של זהות בין השירות הציבורי לבין אותו מעומד, זהות אשר יש בה כדי לפגוע באמון הציבור בשירות הציבורי ובתדמיתו הניטרלית" כך נכתב בהחלטת השופט. בנוסף הדגיש כי סיסמת משרד הבריאות נועדה לעודד את הציבור להתחסן, וברגע שאותה סיסמה תופיע על קמפיין מפלגה זה עלול למנוע מאנשים להתחסן, מהחשש שהחיסון הוא פוליטי ולא לטובת בריאות הציבור. 

את אותה הטענה סברו  משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה בעת הגשת העתירה: "הסלוגן "חוזרים לחיים" נוצר בעבודה משותפת של גורמי המקצוע במשרד הבריאות בשיתוף יועצי שר הבריאות." והוסיפו "מדובר בסלוגן שמזוהה עם קמפיין מבצע החיסונים של משרד הבריאות". לבסוף הוכרע בוועדה כי ליכוד ישלמו 3,000 שקלים הוצאות משפט לעותרים.