נסגר התיק הפלילי נגד ח"כ מיקי זוהר

מ"מ פרקליט המדינה, החליט לסגור את תיק החקירה בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין". ח"כ זוהר: "אין בי שום תחושת שמחה או הקלה. לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע אותנו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/03/21 21:06 כו באדר התשפא

נסגר התיק הפלילי נגד ח"כ מיקי זוהר
ח"כ מיקי זוהר, צילום: Miriam Alster/Flash90

לפני שלושה חודשים ח"כ מיקי זוהר, נחקר במשטרה, בשל דבריו על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.  כזכור, בעקבות פרסום הקלטתו של מנדלבליט, בה הוא נשמע לכאורה טוען שפרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, סוחט אותו על רקע פרשת הרפז, אמר זוהר כי "אם מנדבליט לא יתפטר, תהיה רעידת אדמה", וטען כי ייחשפו עוד מסמכים נגד היועמ"ש. בעקבות כך הוחלט לפצוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת במשטרה בחשד לעבירה של סחיטה באיומים.

הערב (ד') מ"מ פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לסגור את תיק החקירה נגד ח"כ מיקי זוהר בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין". בהחלטתו של מ"מ פרקליט המדינה צוין שבחומר הראיות קיים קושי להוכיח את היסוד הנפשי בעבירה, כלומר שח"כ זוהר איים על היועמ"ש במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה. בהחלטה נכתב שעולה ספק אם דבריו של ח"כ זוהר כוונו אל היועמ"ש עצמו למען ישמע ויעשה, או שמא כוונו אל קהל בוחריו ושומעיו, לצרכים פוליטיים דווקא. הפרקליטות בחנה גם את האפשרות שדבריו של ח"כ זוהר מצדיקים נקיטת הליך פלילי בעבירת איומים, ובתום הבחינה הוחלט לסגור התיק גם בגין עבירה זו.

ח"כ זוהר הגיב על ההחלטה בעמוד הפייסבוק שלו: "תיק החקירה נגדי נסגר, אך אין בי שום תחושת שמחה או הקלה. לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע אותנו, נבחרי הציבור, באמצעות חקירת השתקה". עוד הוסיף: "החקירה שנפתחה נגדי היתה רגע של שפל גדול בכל קנה מידה דמוקרטי, רגע שיכתים לנצח את הפרקליטות ואת העומדים בראשה לאור התנהלותם כלפיי נבחרי ציבור בכלל ונבחרים מהימין בפרט. מבחינה אישית, זה היה רגע מאוד עצוב בשבילי. לאורך כל חיי עשיתי כל שביכולתי כדי ללכת אך ורק בדרך הישר, שמרתי על עצמי כנבחר ציבור כבר קרוב ל 15 שנה וברוך ה׳ מעולם לא דבק בי רבב".

"על אף העובדה שמעולם לא עברתי עבירה פלילית, פתאום מצאתי את עצמי, בפעם הראשונה בחיי, נחקר במשטרה" כתב זוהר. "בסופו של יום מדובר באירוע קשה מאוד לכל אדם, לו ולמשפחתו, על אחת כמה וכמה כשזה קורה על לא עוול בכפו. אני לא בטוח שעצם החלטתם לרדת מהעץ ולסגור את תיק החקירה המוזר הזה, תעזור להשבת אמון הציבור במערכת, טוב היה לולא נפתח מלכתחילה".


(מיקי זוהר בראיון לכיפה)